Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 330 ggr
Glassljus
11/27/19, 2:08 PM

Någon som kan tyda?

Hade en konstig dröm inatt. Vet inte om jag kommer kunna skriva ner allt/kommer ihåg allt för den var så invecklad på ett sätt men kan försöka. Jag var i alla fall kompis med någon gammal gubbe av någon anledning men sen dog han och jag fick tillgång till hans källare som han vägrat att visa förut eftersom "det fanns massa skatter därinne". Det som fanns i källaren var skräck. Alltså inte döda kroppar eller något men massa av såna här riktigt sällsynta dvd:er och vhs-filmer, en massa böcker, LP-skivor, affischer, kläder och andra sorts prylar med temat skräck. Det var ett långt rum med bokhyllor intill varenda vägg fullt av de här sakerna och även på ett stort avlångt bord i mitten i rummet. Men i slutet av rummet fanns en dörröppning som jag gick till. Rummet man då kom till var riktigt risigt med fallfärdiga möbler, damm och spindelnät i varje hörn. Det enda i rummet som var intakt var en säng som var helt rosa med rosa lakan och allt. I den låg en väldigt konstig människa. Jag kommer inte ihåg om det var en man eller kvinna nu, för hen såg lite ut som båda. Hen hade i alla fall extremt korta ben och en extremt lång överkropp. Hen kunde knappt gå på de korta benen. Hen började i alla fall följa efter mig överallt. Minns att jag frågade saker om den där gubben men minns inte frågorna eller svaren. Hen typ viskade när hen pratade också vilket jag tyckte var läskigt. Sen var det något med en strand. Det var inte någon strand jag någonsin varit på, dessutom var den alldeles för fin och lyxig för att vara något som finns i min hemstad. I alla fall hängde jag på den stranden rätt mycket men sen hittades en kropp där och folk byggde ett staket runt stranden så att polisen skulle kunna jobba där (vet inte varför de bara tog sån där tejp istället) och efter ett tag fick polisen reda på att den döda kvinnan hade en koppling till gubbens källare. Det var en kille med också men minns inte riktigt vart han kommer in eller hur han har något att göra med hela drömmen. Han verkade lite smått galen och var alltid klädd i en sån där vit rock doktorer har och hade alltid ett cyklop på huvudet. Han sa att han hade ett jobb men jag fattar inte vad för jobb det var eftersom när han "gick till jobbet'' så gick han bara in i sitt badrum och var där i ett par timmar. Just det; en konstig sak med den där stranden är att jag drömt om exakt samma strand flera gånger förut men känner inte igen den från verkligheten eller från någon annanstans.

Annons:
JRSN
11/28/19, 11:55 AM
#1

#0 Svårt, men gör ett försök: Gubben kan vara du själv eller någon aspekt av dig själv. Källaren kan vara en bild av ditt undermedvetna. Det undermedvetna bär ofta på (andliga) skatter men eftersom man sällan är medveten om denna sfär så kommer man inte åt dem så lätt. Skräcken förknippad med källaren är den rädsla man ofta har för att rota i det undermedvetna, saker kan komma fram om en själv som man inte riktigt känns vid i det dagliga livet. Det risiga och fallfärdiga kan symbolisera att du inte till fullo utnyttjar din undermedvetna potential.

Den rosa sängen kan vara en symbol för romantik, flärd eller ungdom. Men då det är en säng kan det tyda på att energin är vilande, inaktiverad. Människan med korta ben kan visa på en svårighet att ta sig fram i livet. Den stora överkroppen på att vara lite för mycket 'i huvudet' istället för i hjärtat. Viskandet är återigen att det undermedvetnas röst är svag. Stranden är gränslandet mellan ditt medvetna och ditt omedvetna jag. Att stranden är lyxig kan vara ett tecken på att du är något fixerad vid 'ditt yttre'. Den döda kroppen kan ha samma innebörd som ett 'lik i garderoben', dvs det finns något i ditt inre som du inte riktigt vill kännas vid.

Obs, jag kan ha helt fel. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
11/30/19, 7:50 AM
#2

#,1. Bra tolkning!

Mycket komprimerat såg jag att du kände dig förkrympt av den äldre mannen, att du följer efter och iakttar dig själv , något obearbetat i ditt liv. Kanske någon äldre som du känt som du hade en relation till men som du inte kände i grunden, därav källaren.

På stranden du återkommer till i drömmar och där det bruka vara gott att vara fann man ett lik, något som kommer till ytan i ditt liv som inte känns bra, kanske en död relation?

Du har ett rikt liv som flödar fram med drömmar som är detaljrika. Skulle inte förvåna mig om du är konstnärlig, målar, skriver eller annat konstnärligt!

Rosa drömmar i rosa säng? Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: