Annons:
Etikettsömnparalys
Läst 197 ggr
Elmaa
4/8/20, 6:02 PM

Fysisk smärta i sömnparalyser

För snart ett år sen gjorde jag ett inlägg om hur ofta jag upplever sömnparalyser. Jag fick några tips men sen har det fortsatt som vanligt. På senaste tiden har jag insett att jag upplever fysisk smärta i dom. Oftast känns det som att mina tår är helt ihop trycka in i någon vägg och jag vill liksom dra mig upp för att sträcka på dom men det går ju inte. (Dessutom är dom inte ihoptrycka i verkligheten, min hjärna får det bara att känna så). Senast kändes det som om någon tryckte ner sina knogar i mina revben och jag trodde nästan jag var döende för det gjorde så ont. Jag har sökt runt en massa men kan inte hitta någon annan som upplever detta. Tänkte se om någon här kan relatera?

Annons:
Lona
4/9/20, 12:00 AM
#1

Jag läste ditt inlägg på Tonåringar också, en spontan tanke är att det skulle kunna vara någon form av ångest som ligger bakom? Just ihopknölade tår och "spända revben" är två av de mest framträdande fysiska symtomen jag själv har vid ångestattacker. Ibland gör det ont, helt enkelt för att jag spänner musklerna så hårt. Det kan även ske när jag sover även om jag inte har sömnparalyser.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Elmaa
4/9/20, 4:26 PM
#2

#1 Det har jag faktiskt inte tänkt på. Men nu när jag läser det så låter det mycket möjligt. Med tanke på att jag inte hittar något annat svar är det antagligen så. Men jag kan inte minnas att jag någonsin känt så när jag är vaken? Jag kanske spänner mig av rädsla i sömparalysen. Tack för svaret!❤️

Upp till toppen
Annons: