Annons:
Etikettsömnparalys
Läst 1414 ggr
Josefihn
2015-10-09 01:55

Overkliga drömmar..

Jag sover dåligt, är stressad och lider av mycket ångest rent allmänt.. Ibland mindre, ibland mer. Nu är det såhär att jag drömmer väldigt mycket. Varje gång jag lyckas somna så är drömmarna där, den ena avlöser den andra och vissa drömmar är mer störda än något annat. Jag drömmer om saker jag tänkt på under dagen, om saker som hänt, om människor jag träffat.. Jag blandar helt enkelt ibland ihop drömmarna med vetkligheten. Och i dessa drömmar kan en känsla svepa över mig som sitter i även när jag vaknar. Vad beror detta på? Jag är så fruktansvärt trött när jag vaknar. Trots jag kanske sovit flera timmar men vaknat under natten. Betyder det här att jag sover lätt? Är det någon som har nä tips på hur man slutar drömma? Jag vill vakna och känna mig utvilad utan att behöva gå igenom dessa deja vu upplevelser av drömmar nör jag väl slår upp mina gröna. Alla tips är välkomna, förutom de tipsen där sura kärringar gnäller endast för att ha något att säga. Jag ber verkligen om en hand här i stormen. :) lugnande alternativt sömnmedicin är ingenting för mig. Jag undrar bara varför jag drömmer så sjukt. Är det ångesten? Kram godisar.

Annons:
Carrosh
2015-10-09 02:42
#1

Allt vi tänker, ser och upplever gör avtryck på ett eller annat sätt i drömmarna. Hjärnan sorterar ju på nätterna, när vi sover, därav drömmarna. Att du har konstiga och jobbiga drömmar när du mår dåligt och är stressad är inte helt konstigt.

Får du någon hjälp med ångesten? Det kan vara bra att reda ut vad ångesten och all stress beror på, så att du kan ta dig ur det. Det är ju inte meningen att du ska gå omkring med ångest och må dåligt och sedan påverkas av det på nätterna. Har du någon att prata med?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Josefihn
2015-10-09 13:08
#2

Ja jag har någon att prata med men trots detta så är det endast ett stort virrevarr av alltihop. Jag ser liksom verkligen inte att det blir bättre av att snacka.

Carrosh
2015-10-11 11:17
#3

#2 Har det varit så här länge? Har du nyligen börjat prata om det eller har du pratat ett tag? Pratar du med en vän eller med en psykolog/terapeut?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Josefihn
2015-10-11 12:31
#4

#3 nja, nej egentligen inte.. I ett par månader. Det har kommit smygandes liksom.

Carrosh
2015-10-11 16:16
#5

#4 Kan ju vara för att du börjat prata om det också. Att du släpper fram det och släpper ut det. När man börjat prata och ta itu med problem så kan det kännas jobbigt ett tag, just för att man tvingas prata om det, men det blir bättre när man fått ur sig, satt ord på det och börjat komma fram till vad som är problemet/bearbeta det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[erkkidotter]
2015-10-12 12:00
#6

Vissa mediciner kan ge märkliga. Drömmar ibland står det även iiFass Om du går på samtalsterapi så försök att berätta om nån dröm . Skriv upp. Så mycket du kan komma ihåg av drömmen . Jag har själv testat detta . Det är lättare att förstå drömmen om man berättar den Ta hand om dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: