Drömmar om runor
Jag skulle vilja ha hjälp att tolka två drömmar som har fastnat i mitt minne då de var så speciella. Den ena handlade om att jag gick upp på kanten av en jättelik runsten, som om jag vore en myra i jämförelse. På runstenens kant var det en grässtig som många människor promenerade på. Jag gick uppåt i brant lutning och när jag kommer till toppen och det börjar dala neråt så blir stigen allt smalare och de andra tycks kunna gå här men jag känner att nu är det verkligen brant neråt och jättesmal stig att gå på. Jag tappar balansen och faller. Där nere tror jag att jag dött men jag bara reser mig upp och känner ingen smärta. Jag går in i ett radhus där och ska säga hej då till ett barn som jag passat under sommaren. Hennes mamma har kommit tillbaka efter en lång jobbresa och nu behövs jag inte längre. Hon tackar och säger att: förresten, din mormor ringde. Hon sa att hon är tillbaka nu, så nu kan du hälsa på henne igen. Och jag blir glad och går för att hälsa på min mormor. Sen vaknar jag.
Min mormor dog två år innan.
Den andra drömmen så drömmer jag att jag så gärna vill gå till ett ställe en bit ifrån där jag växte upp. Uppe på ett litet berg, med tallar. Jag känner helt enkelt en dragningskraft till platsen. Jag går dit och märker att det är en gammal boplats med fornlämningar. Det kändes som att jag hade bott där i ett annat liv. En fin härlig plats. Jag vaknar och kollar upp om det finns lämningar på den här platsen, vilket det finns! Jag har aldrig vetat om det innan.
Hur kan man tolka dessa drömmar? I ett andligt perspektiv känns det som att mormor ville berätta att hon är tillbaka, men vad menas med det? Varför drömmer jag om runor och fornlämningar?
Den första drömmen kanske är ett sätt att bearbeta att du inte behövs som barnvakt längre. Du kanske saknar det lite?
#0: Det känns definitivt som att din mormor är med dig igen, fast nu i andlig form från 'andra sidan'. Detta är väldigt positivt, du kommer att få hjälp och råd i vardagen, även om det är subtila budskap. Runstenar förmedlar budskap och minnen. Att runstenen var jättelik kan betyda att vidden av budskapet är så stort, det är svårt att ta till sig. Ett minne kommer till dig från förgången tid, platsen har något med dig att göra. Ge akt på information som kommer till dig via drömmar, känslor, platser och litteratur.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#2: Spännande. Jag är i någon intensiv drömperiod nu. Inatt drömde jag en sån verklig dröm om en himmel som blev mörkare och mörkare, molen var alldeles mörkblå och de formade något fornnordiskt väsen. Sen var det som om jorden åkte upp i sån fart att det kändes som att något sögs ut ur mig och molnen löstes upp. Som tryck som försvann ur mig och jag kände mig lättad i kroppen. Men det känns ändå som att det följdes åt av någon form av jordens- undergång-känsla.
Mycket mycket märklig dröm där känslan av att något sugs ut ur en som en tryckvåg kändes helt på riktigt.
#3: Känns som en positiv dröm ändå, trots temat av 'jordens undergång'. Vi lever i en väldigt speciell tid där många 'cykler' går mot sin fullbordan. Jorden kommer att gå igenom en turbulent period med stora omvälvningar vad gäller vatten, väder och vind. Men när denna 'våg' har dragit förbi så väntar säkerligen bättre tider. Det kan bli lite sparsamt med resurser en tid men allt kommer upplevas mycket mer harmoniskt.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/