Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 71 ggr
Anonym
Anonym
2023-06-24 01:18
0

Kan inte längre riktigt skilja dröm från verklighet

Som titeln säger, så kan jag inte längre skilja på dröm och verklighet, kan ha drömt nått men är bombsäker på att det hänt på riktigt, det har gått så långt att jag måste fråga folk i min närvaro om det har hänt innan jag uttalar mig om nått, har även haft en del återkommande drömmar på sistone, men dessa vet jag alltid att det är drömmar, tack å lov för dom är obehagliga i många fall, och inte nog med det så har jag haft mycket mer sömnparalyser än vanligt på sistone, och skumma sömnparalyser på det.

Ör det nån som haft dessa problem förut och vet varför? tanken är att jag ska ta upp det med min psykolog nästa gång jag åker dit

HAr ingen extra oro eller så, mer än den som alltid förföljer mig.

Zadeira
2023-06-25 14:32
0

Jag känner igen mig. Jag har ett par minnen som jag inte kan avgöra om de faktiskt har hänt eller om det är något jag drömt. Har varit tvungen att höra mig för bland de inblandade eller min familj för att få svar då jag verkligen inte kunnat avgöra. Det är ett par minnen som jag var övertygad om har hänt under min barndom som faktiskt inte alls har hänt, och då känns det jättekonstigt att jag minns dem med större klarhet än vad jag åt till frukost igår typ.

För mig är det faktiskt fler såna "minnen/drömmar" när jag mår bra än när jag mår dåligt. När jag mår dåligt, har det stressigt eller är i en svacka minns jag inget alls istället, men mår jag bra kan jag få såna här falska minnen eller vad man ska kalla det.