Drömmar iFokus

Drömmar

Etiketterotpresentation
Läst 76 ggr
Liz85
2023-12-28 12:03
0

Hej! Jag är din nästa stora idol. Eller, vänta nu...?

Min hjärna gick helt bananas inatt! Jag minns såklart inte alla detaljer så kan inte redogöra för allt längs vägen. Eller hur min vän på skivbolaget egentligen tänkte här… Jag känner henne i verkligheten och hon jobbar faktiskt på det skivbolaget. Men jag kan intyga att jag är definitivt ingen sångerska på nåt sätt och har aldrig ens haft en tanke irl att ställa mig på en scen med en mikrofon i handen. Jag kan inte ens sjunga så pass rent att det kunnat gå så långt som i drömmen. Men i korta drag hände detta:

Av oklar/nu bortglömd anledning fick de/vi (vem var "geniet" egentligen??) för oss att göra/testa/leka lite (allvarlighetsprocenten i detta har jag också glömt) med en nyskriven eller åtminstone aldrig tidigare utgiven låt.

Detta lilla experiment, som jag tänker kalla det när min hjärna slutat gå bananas, slutade med att en singel släpptes och min vän/skivbolaget tyckte det var en bra idé att dra till Gbg för en skivsignering. Av lika oklar anledning som allt annat i drömmen hakade jag på och måste ha tyckt "skitkul!" för det blev iaf inbokat och det börjades jobbas o plsneras lite från lika håll inför detta.

När det närmade sig minns jag att jag (det måste varit en av mina få vettiga reaktioner i drömmen 😜 ) blev väldigt nervös och började undra hur det skulle gå. Eftersom jag ju aldrig stått på en scen och är långt ifrån någon skönsjungande Sanna Nielsen ens i drömmen.

Min skivbolagsväns manliga kollega (namn minns jag ej) sa iaf när jag frågade hur katten detta skulle gå egentligen, att det var därför de måste skaffa en kör som är bakom mig.
Den delen av drömmen känns ändå fullt logisk! Men hade det varit verklighet hade de fått jobba på rejält för att backa upp och inte ens då vet jag om det hade hjälpt för att rädda upp allt… 🤣

För att lugna mina nerver lite började jag komponera ihop ett sms till en vän (som faktiskt i verkligheten jobbar med att bland annat köra åt folk). Högst troligen var tanken att berätta vad jag gett mig in på och få tips eller iaf något typ av stöd vad jag skulle göra i situationen. För att liksom lindra den påsmygande paniken-ish.

Men innan jag hinner skriva klart säger manliga skivbolagskillen att det börjar bli dags. Och väldigt kort därefter så säger min vän att "nu är det dags att ta tunnelbanan".

Och typ där vaknar jag. Stort frågande hur jag ens kunnat försatt mig i denna galna position i drömmen från första början. 😂
Och fråga inte hur låten gick, för det har jag redan glömt!! 😂

• Redigerat 2023-12-28 12:09 av Liz85