Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 128 ggr
ansfo
2024-05-19 20:08
1

Drömmar

Nu är jag inne i en period där jag drömmer och kommer ihåg dom när jag vaknar det brukar nästan aldrig hända. Jag mediterar också mycket och får upp bilder om små djur kan inte säga exakt vad för smådjur och färgen röd

Igår natt drömde jag om ödlor stor och små som gömde sig eller var kamouflerade som träpinnar och när jag rörde 'pinnarna' så såg jag att det var ödlor. Jag blev lite chokad och ryckte till men inget jag var rädd för när jag skulle ta i en pinne så var det en ödla eller flera konstig känsla.

Inatt så drömde jag att jag blödde näsblod som inte slutade det jag var rädd för var att min mor skulle bli arg.

Någon som kan försöka förklara vad det här betyder, det känns så kraftigt i minnet som att något vill säga mig något 🙂

Tacksam ☀️🤗

JRSN
2024-05-19 21:49
1

#0: Det är bra att du drömmer, det är inte alla förunnat dessa dagar. Drömmar bär fram budskap till oss via det undermedvetna, vårt Samvete eller om man vill, högerhjärnan. Jag kan inte säga vad dessa drömmar betyder. Men det röda ger associationer till blodet och 'träpinnarna' samt 'ödlorna' något som gömmer sig i blodet och som eventuellt kan orsaka skada. Näsblodet kan vara en varning för blödningar i något sammanhang. Men drömmar är inte 'huggna i sten', lika ofta är det en varning som man bör ta på allvar. Om man ger akt på budskapen så kan ogynsamma skeenden eller faror unvikas.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

ansfo
2024-05-20 11:22
1

Tack ☀️
Jag har en period nu det kommer täcken 🙂Just nu är det genom drömmar och bilder i meditation.
Förut såg jag fågel fjädrar och klockslag🥰

JRSN
2024-05-20 19:31
1

#2: Kan vara något med begreppet 'fjäder' där. Täcken kan bestå av fjädrar, fåglar har ju fjädrar förstås men även vissa klockor har fjädrar, dock av metall.

Fundera lite på metaforerna; fjädra, stöta bort, dämpa, lindra, dra till sig.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NICKAN28
2024-06-02 00:21
0

Hej! Min sambo berätta nyss om en mardröm han hade som 5åring fram tills han var 14 år gammal. Och det fick mig verkligen att rysa till.

Han berättar att han springer i en tunnel och bakom honom kommer en naken jätte gammal tant, han beskriver hennes utseende som kraftig i kroppen, stora långa bröst, glest långt grått hår, hennes ansikts uttryck är skräckinjagande.

Längst ned i tunnel är det en vägg, så han är tvungen att vända sig om möta henne, hon kommer emot han bara några cm ifrån hans ansikte öppnar hon munnen och han vaknar.

Jag fick kalla kårar direkt.