Kompicerade eller enkla drömmar.
Jag har sedan barnsben kunnat minnas nästan varje dröm jag har (i grova ordalag) och har ofta fått kommentarer som "du har så skumma drömmar" och "vad du drömmer kompicerade saker". "Vadå" kunde jag svara, "gör inte alla det?"
Nu vill jag faktiskt veta, hur många drömmer kompicerade drömmar? Och är det vanligare med 'enklare' drömmar?
Jag drömmer sjukt konstiga och komplicerade drömmar!
Den senaste var att jag bodde i en stuga i en skogsdunge i närheten av där jag växte upp, sen kom en vit varg som vart så tam att den var som en hund och då ville befolkningen döda den och då vart vargen som en stor vit enhörning som flydde in i skogen. När jag lyckats leda utan befolkningen ropade jag på enhörningen som kom tillbaka som en varg. Vargen vart dräcktig och då byggde jag ut min stuga till en hönsgård men det var ingen hönsgård utan det vart ett rum med två lådor som man inte kunde öppna.
När vargen skulle föda så var jag tvungen att gömma den i en inhägnad som var kamoflage målad som skogen men vargen blev en bebis och då kom byborna tillbaka och försökte bryta sig in..
Sen vaknade jag..
Såna konstiga saker drömmer jag :D
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Det låter precis lika twistat och kompicerat som jag :D Brukar folk vara typ 3 personer samtidigt? Att dom ser ut som farmor, är din moster men samtidigt din chef?
#2 Ja ibland är det så :O
Fast oftast är det typ mitt ex som blir min pappa som blir min pojkvän.. Lite läskigt sådär..
Sedan brukar jag drömma så att det känns sjukt verkligt och då kan jag vakna och tro att tex min pojkvän gjort slut.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#3 Ja usch. Har vaknat x antal gånger gråtandes eller skrikande. 😮
jag har oftast väldigt fantasirika och ovanliga drömar, men inte alltid. Ibland är dom hur normala som hällst, men det hör inte till vanligheten att jag har normala drömar. Kanske 1 av 30 som jag skulle klasa som normal. Men sedan när jag bäretar drömen för andra. Så var min normala dröm inte så normal som jag trode. Jag tror också att känsliga/mediala personer får en massa intryck som inte vanliga människor får och kanske vi därför måste berabeta upplevelserna på ett annat sätt?
Jag har även upplevt att drömarefter meditation och healing blir riktigt underliga och fantastiska på ett annat sätt en de vanliga drömarna. Mer intryck och mäktigare upplevelser.
Sedan under stress och deperissioner så kan drömarna bli hur knasiga som hällst, men det kan ju vara ett tecken på att själen facktiskt är trasig..
Jag är ingen drömtydare, eller terapeft eller någonting sådant. Deta är enbart egna erfarenheter sedan vet jag inte om det är så här för andra en mig själv och mina funderingar på saken ;)
Hällsningar
Mina drömmar är superkonstiga, och har alltid varit det. Det händer nästan alltid att en person är en blandning av flera personer. Jag skriver ner mina drömmar ibland, när de är riktigt konstiga, och när jag kommer ihåg stora delar av dem. Normala drömmar har jag aldrig haft… De är alltid konstiga och invecklade. Min teori är att konstiga och invecklade drömmar är normala drömmar, och tvärtom.
Har också drömt klardrömmar några gånger, vilket har varit jätteroligt, och drömmarna har varit ännu mer knäppa och konstiga.
Under de fyrtio år jag jobbat med mina och andras drömmar, har jag aldrig träffat på några enkla drömmar. Alla har ett symbolspråk ,och vårt medvetna skulle inte släppa igenom"" vardagsbeskrivningar
Vildrot ,värd för denna sajt.