Vad betyder drömmen?
Jag hade svårt att somna en natt. Fick hjärtklappning varje gång jag höll på att somna och vaknade av det. Fjärde gången jag somnar ser jag en bild i en mikrosekund som jag sedan vaknar av i ett ryck. Jag står och tittar mot en dörröppning, i mitt rum är det mörkt och i det andra rummet jag tittar mot är det ljust. En man som är som en skugga håller i sin högra han en docka - i huvudet, rakt uppifrån. Dockan ser jag men inte mannen. Dockan har en orange pyjamas på sig. Jag vaknade nog av att jag tyckte mannen höll i dockan på ett så respektlöst sätt och det var en obehaglig känsla av kontroll inblandat. Han stod i dörröppningen och tittade mot mig. Dockan vänd mot mig.
#0: Fri tolkning av drömmen: En situation framkallar ångest hos dig. Upprepandet kan innebära en situation som är svår eller omöjlig att göra sig fri från. Du är i mörkret, dvs du ser inte sammanhanget klart. Dörröppningen motsvarar friheten men någon som arbetar i det fördolda (skuggan) förhindrar att du kommer ut. Dockan tycks vara du. Någon utövar tvång på dig, begår övergrepp genom att styra dig, dina handlingar eller tankar. Färgen orange kan betyda energi och vitalitet men i det här sammanhanget liknar det mer en fångkostym såsom i Guantanamo på Cuba. Du sitter fast i något.
Drömmen beskriver endast situationen i sig och inte vägen ur dilemmat. Det behövs ytterligare information men kanske kommer det i uppföljande drömmar?
Obs, detta är endast en tolkning, den kan således vara helt fel.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#1: Tack för din tolkning. Den här natten jag drömde drömmen kändes det som att det fanns någon närvaro i rummet. Detta har hänt ett par gånger tidigare att jag känt något runtom mig som gör att jag vaknar eller har svårt för att somna ordentligt. Jag kan tycka att din tolkning är lite liknande min tolkning, men vem är denne som kontrollerar? Är det jag, är det oro, är det en ande? Nätterna innan har också handlat om barn på olika sätt. Tex att jag födde två tvillingar som direkt fördes bort till ett par som fick dem.
#2: Hej, av det du skriver nu så går tankarna faktiskt åt Ufo-hållet till. Man kan ev. tolka det som någon form av utomjordisk besökare, vilken påverkar dig i en viss riktning. Är dina tvillingar kanske föremål för ett utbildnings-, utbytesprogram där de skolas inom ett specifikt ämnesområde, möjligen av utomjordisk natur? Vill absolut inte skrämma upp dig men liknande händelser har faktiskt ägt rum, enligt vittnesmål.
……………………………………
#3: Hm, det är en spännande tolkning :D När det kommer till utomjordiska grejer så är jag lite skeptisk, men det är fortfarande intressant. Vet inte om jag hänger med helt i det sista du skrev om tvillingarna.. och vad är det som ägt rum?
#4: Nja, jag kanske drar det lite för långt utan att faktiskt veta något. Det finns dock fall (enligt utsago) där det varit en graviditet som uteblivit. Senare har det visat sig att barn 'plockats upp' av en utomjordisk falang som liksom 'adopterat barnen' och låtit dem växa upp i den miljön. Eventuellt med utbyte och blandning av gener. Det ryktas om att en 'hybridart' existerar, en blandning av 'dem' och människor.
……………………………………