Hör röst i sömnen
Hej!
Jag undrar över en grej som hände senast natten till idag. Jag har sovit ganska lite denna veckan då jag varit uppe och bland annat pluggat på kvällarna. Inatt vaknade jag av att jag hörde någon skrika vid mitt öra. Det var ju ingen där som skrek, men jag hörde det verkligen och vaknade och var jätterädd. Var det i drömmen någon skrek och varför blir det så? Det har hänt flera gånger förut och vaknar alltid lika chockad varje gång över att ha ”hört någon skrika mig i örat”.
Vet någon varför jag hör detta och hur jag kan få det att sluta?
#0: Kan vara lite olika saker. Men rätt ofta är det en individ från andevärlden som vill tala om att den finns och eventuellt hjälpa till med saker och ting. Skyddsandar kan vara lite stökiga inledningsvis, då de inte vinner gehör med mer 'subtila' tecken. Det kan vara bra att ta reda på detaljer som kan peka på en viss avliden anhörig som nu finns med från andra sidan. Bilder, dofter, förnimmelser, knäppningar etc.
Emellertid kan det också vara en s.k. 'jordbunden ande' som har fastnat i sitt tillstånd och söker kontakt med någon som kan hjälpa den hitta rätt (till ljusplanet). Även här är det tillrådligt att försöka kommunicera med anden och få reda på bakgrunden och orsaker till att situationen har uppstått. Det går att själv hjälpa jordbundna andar men om man är osäker kan det vara tillrådligt att kontakta ett erfaret medium.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#1: Hmm…Det finns ingen i vår släkt som nyligen gått bort. Farfar är fortfarande vid livet men vi fick reda på att han endast har 1-2 månader kvar pga cancer. Är det verkligen säkert att det handlar om andar? Det kan jag verkligen inget om😅
#2: det är inte fråga om hypnogoga hallucinationer och/eller hypnopompia, då?
- Redigerat 2022-10-22 09:27 av [Moon AppleGrey]
#3: vad är det för något? Kan inget om drömmar eller så
#4: länkarna jag bifogade förklarar det lite, dock på engelska.
Jag tycker att det låter som att det kan vara en stressdröm. Man kan få för sig eller drömma väldigt konstiga saker när man är stressad. Sömnbrist och att studera kan vara stressande.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#6: kan det också vara, ja.
En konstig sak som jag brukar kunna drömma när jag har sovit för lite. Är att jag vaknar, men jag är bara halvvaken och kroppen lyder mig inte och jag somnar om gång på gång och hur mycket jag än kämpar, så kan jag inte vakna ordentligt. Och så drömmer jag i drömmen, att jag vaknar i drömmen som är en dröm, igen och igen.
Låter precis lika störande och obegripligt som det är, men jag som annars är medveten om att jag drömmer, är helt övertygad i drömmen, om att jag vaknar, men är för trött för att ta mig upp, eller lyckas ta mig till badrummet, bara för att vakna i soffan, men även det är bara drömmen som fortsätter. Tills jag faktiskt vaknar på riktigt och blir övertygad om att det är verkligt, för att jag faktiskt kan gå ut i köket.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#2: Nej, det behöver inte vara andar av något slag, det är en av flera möjligheter bara. Inte heller behöver det vara någon som nyligen gått bort och inte nödvändigtvis en släkting heller. Personligen har jag en (andlig) hushållerska som vakar över mig och det är en fantastisk resurs.
Sen finns det vissa schizofrena tillstånd där man hör röster men det skall vi väl ändå inte tro. Dessa uppträder för övrigt även dagtid.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Tack så jättemycket för alla svar! Det förblir nog ett mysterium vad det handlar om men jag kan ju inte går runt och vara såhär trött varje dag för att jag inte kan sova så något måste jag ju göra åt saken
#8 Det där låter som nån form av sömnparalys. Får själv så i perioder, men det leder alltid till full sömnparalys med hallucinationer osv.
#0: Det är uppvakningshallisar. Man kan ha det då och då. Själv hade jag liknande 3 gånger när jag var sjukskriven för utmattningssyndrom första gången och min kusin nyligen hade begått självmord. Två av gångerna hörde jag någon som sa mitt namn så jag vaknade ur drömmen eftersom rösten kom från "verkligheten" fast det inte var någon där. En morgon vaknade jag av ljudet av krossat glas precis vid örat, typ exakt samma ljud som min katt frambringat några kvällar innan när han rev ner ett av mina dubbelväggade latteglas så det gick i tusen bitar. 🤪 Har väl haft nån mer sån tror jag. Typ vaknat av att det låter som ett skott. Men då det är en del skjutningar här så är jag osäker på den. Men det är i alla fall rätt vanligt med såna uppvakningshallucinationer.
#0: Det där låt läskigt omg!