Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettervi-tolkar-varandras-drömmaråterkommande-dröm
Läst 133 ggr
Corneliasw
2022-10-09 14:10
1

Återkommande dröm

Hoppas någon kan tyda min återkommande dröm .

Jag har drömt ett flertal gånger att jag åker upp i en hiss i ett hotel. Hissen fungerar bara för mig men andra kan åka med om dom har ett specifikt nyckelkort. Ibland åker jag själv och ibland med någon annan.

Denna gång åkte jag upp med en liten flicka som jag höll i handen.

Jag åker alltid upp till våning 13 och siffran är alltid lika tydligt.

Väl där uppe är det alltid olika miljöer. Denna gång var det en bar. Jag gick ut genom hissen men insåg snabbt att jag inte kunde andas - jag räddade snabbt flickan genom att skicka ner henne igen med hissen men jag själv valde att stanna , även om det var svårt att andas.

Vad kan detta betyda? Tacksam för svar !

JRSN
2022-10-10 23:03
0

#0: Jag brukar ha lätt att tyda drömmar men måste erkänna att jag går bet här. Men hissen borde vara en symbol för dina olika medvetandenivåer. Våning 13 är då synonymt med Kristusmedvetandet, dvs ditt högre jag. Kan det vara att du hjälper olika personer att förhöja sitt medvetande, ungefär som ett medium? Nyckelkortet är då att du själv gett vissa personer medgivande eller 'tillträde' att göra dessa mediala resor. Men svårigheten att andas förbryllar mig. Andningen är det primära, det självklara och nödvändiga. Kan den förhindrade andningen innebära att det enkla på något sätt har gått förlorat, eller är på väg att gå förlorat?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Limbo.N
2022-11-19 12:10
1

Jag tänker att hissen symboliserar din förmåga att släppa in personer i ditt liv.
Att hissen bara fungerar för dig är för att du är du, det finns liksom ingen som känner dig bättre än dig själv.
Att folk behöver använda nyckelkort kan tyda att du har svårigheter att släppa in folk i ditt liv? Alltså till 110%. Din tillit till andra människor är inte på topp. Enbart de med nyckelkort står dig såpass nära (det betyder inte att det är exakt dem personerna som porträtteras i drömmen).

Siffran 13 kopplar man ju automatiskt till otur, men det kan även vara så att något nytt i ditt liv kommer att hända eller har hänt som du inte reflekterar tillräckligt över. Det kan också betyda att du är känner dig själv väldigt väl och vet dina egna gränser - du har bra självinsikt.

Ang. att inte kunna andas - är det något som liksom ”kväver” dig just nu? Har du lagt för mycket på dina axlar eller har för många bollar i luften och att du känner att du inte riktigt hinner med eller hänger med? Det kan också kopplas till siffran 13.

Tjejen om jag förstå det rätt har inte varit med i tidigare drömmar? Det kan vara något slumpmässigt eller tyda på att du är väldigt beskyddande över någon/några i ditt liv just nu.

Limbo Nieminen, drömtolkare

Cri-62
2023-03-20 16:44
1

Intressant du drömmer om hissen.
Funderar om det jag brukar kanaliserar under meditation, man kan styra vart man vill komma till med själen. Under kanalisering står jag på en metall locket med jet motor under locket. När man flyger upp. Då känner man ögonen går upp och ner snabbt och kroppen skakar då locket skakar av vibration.

Kanske bara du som kommer till våning 13 med kort, för de andra har olika dimensions nivåer att komma till.

Inte att kunna andas, kanske nåt med din själens tidigare liv om du har dött av kvävning?

Flickan. Kanske du hjälper henne och hon är en vilsen själ. Kanske du har tänkt att lämna henne till andra sidan.

Bra om du kan prova och meditera med kanalisering, det finns en bok.
Man ska inte öppna ögonen under meditationen för då "ramlar" själen ner.

JRSN
2023-03-20 21:26
0

#2: En bra tolkning av drömmen, känns tillförlitligt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/