Drömmar iFokus

Drömmar

Etiketterfrågor-om-drömmarmardrömmar
Läst 96 ggr
91Marran
2023-07-02 16:16
0

Farfar- från god till elak.

Hej!
Jag och min farfar hade en bra relation. Vi ”älskade” varandra. Jag trodde att när han avled så skulle han stötta mig från himlen. Ha lite råd och tips till mig om hur jag ska leva mitt liv. Har länge velat gå till ett medium. Få ”kommunicera” med honom. Han dog förra året.

Men nu på senare tid så har han gett mig mardrömmar. Han finns i drömmen och undviker mig. Säger nästan inget och om han gör det så är det något negativt ord. I en dröm så var det fokus på farmor om att hon älskar mig mer än vad han gör. Farmor lever och är inte döende eller liknande utan finns i livet. Han ser mig inte i drömmarna och jag finns inte för honom. Han vill inte veta av mig.

Farfar var mitt allt och var en stor stöttepelare när han levde. Detta är inte likt honom. Skulle jag berätta för andra om att han ger mig mardrömmar så skulle ingen tro mig. Han var inte sådan. Att han skulle be mig att fixa ordning på saker som händer i mitt liv är en sak men detta är illa.

Känns som att han är elak mot mig. Det skulle han aldrig vara i verkligheten. Jag får svårt att sakna honom ibland. Vill han inte veta av mig så skulle han ju bara kunnat låta bli med mardrömmar. Vad vill han?

Någon som vet hur jag ska tänka och reagera? Ska jag gå till ett medium ändå?

Mvh
Mig

Zadeira
2023-07-02 16:30
0

Jag tycker inte du ska tolka det så bokstavligt. En kommunikation med döda är inte alltid så himla rak och enkel som man tror. Ofta vill de komma med något meddelande men kan kanske inte säga vad de vill rakt ut, eller så är det så att han har försökt säga något på ett annat sätt som du inte uppmärksammat så nu får han försöka säga det på annat sätt.

Om du ska gå till ett medium så tänk också på att det faktiskt inte behöver vara han som "kommer fram", det finns aldrig någon garanti att en viss död kommer fram utan ett riktigt medium öppnar upp sig så att den som vill och kan kommer genom från andra sidan.

JRSN
2023-07-02 19:15
0

#0: Om ni hade en bra relation när han levde så är jag säker på att den relationen består även när ni är på 'skilda orter'. Fortsätt att tala med honom 'i tanken' och ge akt på de tankar, känslor och bilder du får tillbaka. Om du upplever att han är elak så är det nog i själva verket en illasinnad ande (demon) som förhindrar er kontakt och sätter käppar i hjulen. Demoner kan tas bort genom 'suggestion' (medvetna tankar). Men känns det för svårt så kontakta ett erfaret medium, han eller hon kan säkert rensa upp kanalen så att ni kan kommunicera ostört igen.

Avlidna individer som efter döden fortsätter som skyddsänglar vill gärna hjälpa till i den jordiska tillvaron. De finns med och ger ibland lite tecken ifrån sig som 'knäppningar', föremål som flyttar sig och böcker som rör sig. Var inte rädd för denna närvaro på något sätt. Din skyddsängel vet redan ALLT om dig, även det du kanske skäms för, men skulle aldrig förebrå dig på något sätt. En skyddsängel är faktiskt nästan oumbärlig i dessa stökiga tider.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[The Wolf.]
2023-07-05 16:31
0

#0 Hej Marran !

Först av allt kan jag direkt säga din farfar ger dig inte mardrömmar tvärtom så består er fina relation även när han är i andeform så där kan du andas lugnt han ger dig inte mardrömmar.

Jag var inne där lite i tankarna på det JRSN skriver om fel ande men samtidigt tänker jag på hur mår du och har du bearbetat sorgen riktigt efter din farfar.

Jag skrev nyligen i en tråd på ett annat forum hur viktigt det är att sörja och att låta den ha sin gång och här kan mardrömmar komma in jag tänker som så du vill så gärna höra något från honom så det blir en omedveten form av stress inom dig av längtan där kan det i drömmar uppstå på ett sätt som vi upplever negativa.

När han säger att din farmor älskar dig mer än honom och här är det en tolkningsfråga och min spontana känsla är att du och din farfar stod varandra så nära och nu när han finns på andra sidan finns mer tid för dig och din farmor i fysiska livet och att kärleksbanden där är starka.

När det kommer till att han säger nästan inget och gör han så är det negativt ? min fråga till dig är i vilken sinnesstämning är du ? har du negativa tankar för sånt kan påverka våra drömmar väldigt mycket och det kan också hindra andarna att nå fram till oss under sömnen fullt ut med sina budskap.

Det kan finnas så många olika faktorer som spelar in här och jag tror att din längtan efter din farfar att han ska komma och hjälpa dig den är så pass stark så det tar sig fel uttryck under sömnens gång för du vill så gärna och det är inget fel tvärtom det är helt underbart och så innerligt fint av dig men försök att slappna av och låt honom komma igenom utan en massa tankar och funderingar som kan påverka kommunikationen.

Känner du funderingar kring det här så absolut ta kontakt med ett medium men undersök noga att det är ett medium som verkligen kan sin sak och som #1 skriver om att man inte kan vara säker på att just han kommer fram det stämmer att många medier jobbar på det viset men i verkligheten är det så att är man ett riktigt bra medium så kan man få kontakt med vem man vill för på andra sidan finns inte tid som hos oss och att åkalla någon speciell det går alldeles utmärkt.

Det här är något flera medier kör med som en liten säkerhetsgrej inför sin egen osäkerhet som medium dom kan helt enkelt inte bara kanalisera en speciell ande rakt av och då tycker jag dom inte bär upp titeln som medium. Jag kan få kontakt med den som efterfrågas men jag jobbar inte som medium jag är shaman och jag gör heller inte sånt här via forum men det finns dom som jobbar som medium som kan få kontakten med den sittern efterfrågar dom är inte så många men dom finns.

Jag vet inte vart du bor men ett säkert och bra medium som är fantastiskt bra det är Mia Ottosson hon har den förmågan och finns i Göteborgstrakten tror jag hon var där senast jag tittade men man vet aldrig folk rör på sig.

Jag brukar själv inte gå till medium för jag behöver inte den hjälpen men just Mia har jag för många år gått till några gånger när hon vart hit på orten och jag har höga krav kan jag lova dig riktigt höga krav på andligt arbete eftersom jag ser och hör andevärlden lika tydligt som jag ser och hör våran fysiska värld så finns svaren där framför mig direkt så när jag rekommenderar något medium har jag krav utan dess like och Mia hon kan sin sak så pass så hon till och med imponerar på mig och det vill det väldigt mycket till för att göra.

Nu vet jag inte hur hon jobbar och hur hon har med sittningar för jag vet hon är utomlands mycket och jobbar med kurser och sånt men där har du verkligen ett bra medium som på riktigt kan sin sak så henne rekommenderar jag varmt 😎

91Marran
2023-07-06 11:59
0

#2: Jag satte på hans ena låt från begravningen. Grät och bad om förlåtelse för vad jag har gjort. Sa ungefär att jag inte vet vad jag har gjort men att jag älskar honom och saknar honom. Att om jag visste vad jag gjort så skulle jag rätta till det. Jag tror att han hörde mig för jag tittade upp mot himmelen.
Efter att jag fått drömmarna så blev jag lite kall och hade svårt att känna glädje om honom. Nu känns det okej och jag vet att han vill mig bättre.

Mvh
Mig

91Marran
2023-07-06 12:00
0

Svarar mer senare.

Mvh
Mig