Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1970 ggr
trampetass
0

samma dröm i nio år, hjälp!

Hej!

det är första gången jag skriver här på I Fokus, tänkte att ni kanske kan ge mig lite tips på vad det här kan handla om.

Jag har drömt samma dröm intensivt i täta perioder i nio år nu, jag orkar snart inte med det mer för det tär på mig psykiskt. Det är samma dröm varje gång, handlingen är precis densamma men människorna i drömmen varierar. Jag drömmer att jag befinner mig med folk jag känner och att allt känns bra. Plötsligt ställer jag mig alltid upp för jag ska leta upp min pojkvän (vilket varit tre olika personer under dessa nio åren). Jag hittar ALLTID min pojkvän i färd med att strula med någon annan, och jag blir alltid lika förkrossad. Hjärtat går i tusen bitar och jag börjar gråta. Killen bryr sig aldrig märkbart om att jag är ledsen över vad han gjort, antingen ignorerar han det totalt eller så flinar han åt mig. Jag går alltid därifrån men återvänder alltid för att jag blir så jäkla förbannad på att han inte bryr sig, att vi inte var viktigare än så. När jag kommer tillbaka blir jag alltid våldsam, jag skriker, gråter och blir gärna fysiskt våldsam.

Det ser likadant ut varje gång, det är bara människorna som varierar som sagt. Vad kan detta betyda? nio år?? Jag vaknar alltid och gråter, det är jättejobbigt för mig och jag verkar inte bli av med drömmen. Så vad kan den betyda?   Vad kan jag göra för att bryta drömmen? Jag har försökt att agera annorlunda men mina instinkter tar överhand. Eftersom killen verkar helt nollställd mot att han krossat mitt hjärta kan jag inte behärska mig, jag blir så förtvivlad..

Alla tydningar, vinklar och åsikter tas tacksamt emot!

[jnfr]
0

Hej!

Jag har drömt liknande drömmar i några månader nu; att min sambo är otrogen. Han ser alltid mig, men fortsätter ändå. Jag vaknar alltid med en tyngd och oro i kroppen.

Jag tror dock att jag har listat ut vad mina drömmar kommer sig av; jag är rädd att han ska lämna mig, att jag ska bli sårad och ensam.

I en period nu har jag jobbat otroligt mycket. Vi har nästan gått om varandra här hemma, och de gånger vi varit hemma tillsammans har jag varit väldigt trött och orkeslös. Jag går runt och oroar mig att han ska tycka att jag har blivit tråkig.

En nära vän till mig blev nyligen lämnad av sin fästman för en annan, efter sex år. Det har förstärkt mina egna oroskänslor.

Jag vet inte om det kan hjälpa dig att förstå din egen dröm?

För att kanske ge dig lite hopp:
Jag jobbar fortfarande lika intensivt och ofta. Vi har fortfarande väldigt lite tid tillsammans, men sedan jag börjat bearbeta min oro har även dessa drömmar avtagit.

ikna
0

Drömmar som kommer tillbaka såhär, gör det för att vi inte har förstått budskapet.

Att drömma att man blir sviken/bedragen, kan symbolisera att man sviker sig själv. Har du någon sida som du ignorerar? Försöker du lura dig själv?

nlinds
0

Har samma problem…EXAKT likadan dröm som återkommer !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

trampetass
0

Hej!

Tack alla för svar!

Jag är inte medveten om att jag sviker mig själv på något sätt.. det är klart man har fått kompromissa en del med vad man vill och vad man känner för när man lever ihop med en annan människa, men det är väl normalt?

Hur tar man reda på vad det kan handla om? Jag kanske inte är medveten om ifall jag sviker mig själv på något sätt.

123minsida.se/vildrot
0

Separation är en känsla som de flesta av oss har erfarenhet av. Att bli lämnad/övergiven är smärtsamt och svårt på alla sätt. Erfarenheten kan ligga sen vi var små . Ibland är rädslan så stor att vi inte vågar ge oss hän i känslor till andra. Läs gärna artiklarna omkring separation och sorg här på sajten.

Vildrot ,värd för den här sajten

ikna
0

Så klart måste vi anpassa oss till varandra när vi lever ihop. Men ibland kanske man anpassar sig lite väl mycket utan att lägga märke till det. Man kanske anpassar sig så mycket att man efter några år inte kommer ihåg vem man egentligen är.

Ett bra sätt att lära känna sig själv på djupet, är att skriva ner sina drömmar och tolka dem.

123minsida.se/vildrot
0

Ja precis så ser jag det!!Många djupa kunskaper om oss själva kan bara drömmen ge ,det är numera min övertygelse.

Vildrot,värd för denna sajt.