Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1039 ggr
[liisssaaaa]
0

har inte drömt om nånting i 2 år

jag har inte drömt nånting i 2 år?? är det flera som har så? och vad betyder det och betyder det inte nånting? ge mig svar gärna för börja faktiskt bli lite orolig…

ikna
2

Att inte komma ihåg sina drömmar, är ganska vanligt och även att inte drömma (=komma ihåg drömmarna).

Att inte minnas sina drömmar, kan också bero på att man inte orkar, hinner, vill. Man har kanske alltför mycket omkring sig i livet, eller så förtränger man det som kommer upp i drömmen.

Tänk inom dig när du går till sängs, att du ska drömma, så kanske det händer. Ha gärna papper och penna bredvid sängen och skriv ner det du minns av drömmen, när du vaknar till. Tyvärr tänker vi ofta, att detta kommer jag ihåg och ska tolka i morgon, men då är drömmen som bortblåst. Det gäller att fånga det man minns, även om det verkar obetydligt. Det är ett sätt att "tala om" för sig själv att det är viktigt med drömmar och sedan kanske man kommer ihåg drömmar oftare.

vildrot
2

Det är bevisat att alla drömmer varje natt! Jag tror rådet ovan är helt perfekt!!