Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1342 ggr
[akumas7]
0

Härlig men skum dröm

Hej Hej!

Nu kommer jag igen med en av mina skuma drömmar. Dena gången får ni en hel dröm med både början och ett slut. Det roliga är det att drömen spelar upp sig som en animerad film. 

Så här börjar drömmen, jag är en kille ute i en gränd vid mitt hus. Jag måste göra en massa elaka duma saker, jag klär ut mig till tomte och ger barnen en massa hemska presenter. Ett av barnen blir ledsna och jag säger förlåt men jag måste göra det här, annars blir det inte bra för mig. Så ser jag ledsen ut och går därifrån. Då kommer han djävulen, eller den onda. Han har huva på sig och man ser hans ansikte nästan som ett skillet. Han frågar om jag har gjort det jag ska, och jag säger ja och han ser nöjd ut. Jag går ut i en park och upp bredvid ett träd. Då ser jag henne, hon kollar in i mina ögon och gör en kullerbyta ner från trädet. Hej, säger hon och ser jätte nöjd ut. Hej, säger jag. Hon tar mig i handen och vi går en stund, men jag vet att jag måste tillbacka snart för annars märker 'han' att jag är borta. Jag blir lite orolig och säger att jag måste gå, men igentligen vill jag inte. Då tar hon ett fastare tag i min hand och säger. Följ mig, vi smiter. Allt deta hände på natten. Och 'han/djävulen' hade nu börjat att leta efter mig, nu var det dag och jag och flickan sprang hand i hand så fort vi kunde. Och framför oss kom det en man, en ond tjuv. Men när han såg djävulen som jagade efter oss så blev han förälskad.  

Jag var tvungen att stanna tillslut för jag visste att han skulle hinna ikap mig, jag var uppgiven och kände förlust. Men tjejen sa, nej du behöver inte gå tillbacka till honom. Du kan säga ifrån! Men istället för det så kom tjuven fram till djävulen och gav sig själv till honom. Och eftersom att han nu inte behövde mig längre så lätt han mig vara. Tjuven sa hur mycket han älskade djävulen, men han insåg inte vad han hade gjort. För nu var han i en grotta han var tjudrad i hela kroppen naken, han stog på knä i vattnet och armarna hölls utåt och han höll i tjedrorna som rasslade, det var kallt och mörkt där nere och han skräck när djävulen våldtog honom bakifrån. 

Nästa gång jag såg tjuven så var det dag, jag var en stark ung man med massor av vilja, men tjuven var nedbruten, förstörd, viljelös och jag sog mig själv i honom. Han var så som jag var förut! Nedbruten för att göra djävulens vilja!

Ni får gärna ge förslag på vad det kan betyda. Deta är hela drömen från början till slut, det kan hända att jag glömt detaljer, det gör man ju alltid ;)

Hällsningar akutas

ikna
1

Som jag ser det är detta en dröm som vill att du använder din vilja och styrka till att vara den du egentligen är. Att du inte längre ska vara nedbruten, förstörd och viljelös.