Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 13676 ggr
Luminous
0

Drömde att min mamma dog.

Inatt drömde jag att min mamma dog. Jag var i skogen med min hund, kommer inte ihåg hur jag kom dit och inte hur eller när jag fick reda på att min mamma var död. Men jag var där i skogen med min hund och det var en massa poliser där. En lite kraftigare polis som stod framför min mammas kropp. Kroppen hade på hennes ljusblå jacka och ljusa byxor. När jag såg henne ligga där så ropade jag på hennes hund som kom och var helt blodig runt nacken och halsen. Hunden kom till mig och satte sig bredvid mig och kollade ut mot skogen, och min egen hund gjorde detsamma. Så hörde jag hur det prasslade och sa jag, det är någon där och fick känslan av att det var mördaren. Samtidigt kom det ganska många poliser gåendes med en man, med ljus huvtröja och mörka byxor, som gick från platsen. Men jag såg aldrig hans ansikte. Sen vände jag mig mot min mammas kropp igen och då såg jag någon son lyfte upp huvudet en bit ifrån kroppen. Men det var inte hennes huvud, fast det var det i drömmen. Min mamma har ljust långt hår, men huvudet hade kort och mörkt hår. Sen kollade jag till höger om den lite kraftigare polisen och där låg det ännu fler delar av min mamma. Kommer inte ihåg vad som hände sen. Men vaknade efter detta iallafall. Men när jag vaknade var jag inte rädd på något sätt eller så. Utan det kändes bara skumt! Ville bara skriva av mig och kanske veta om detta kan betyda något? :)

ikna
0

Att drömma att någon dör, brukar symbolisera en sida som man inte behöver längre.

Jag vet inte hur gammal du är, men det skulle i denna drömmen också kunna vara en symbol för att du klarar dig utan din mamma. När man har växt upp och står på egna ben, kan man ibland behöva vissa delar av sin mamma, om inte direkt, så i alla fall i tankar och minnen. I så fall är det det som de olika delarna av din mamma står för i drömman.

vildrot
0

Instämmer.delar av mamma bär vi vissa lämnar vi när vi vandrar genom livet. Ofta kommer några fram när jag själv blir mamma --goda och mindre goda förstås!