Återkommande dröm.
HEj jag har en dröm som är återkommande ibland har jag den flera nätter i rad och ibland är den borta ett bra tag, men blir väldig frustrerad eftersom jag vet att den alltid återkommer, inte varje natt men ändå, den får mig att bli osäker och inte riktigt "vågar" gå och lägga mig.
Det börjar med att jag är på nån ue dag med ett gäng andra folk som har hundar, jag känner igen vissa av folken men kan inte riktigt placera dom.
Men i vilket fall som helst så går jag där med min hund, och jag har henne lös för det brukar jag oftast ha. Och sen kommer den en liten flicka ut ur skogen, Flickan är alltid densamma, lika gammal, blont hår och blå ögon, men ansiktet är alltid annorlunda, ibland kan det vara bränskadat ibland är det toffsigt iblrand är det inten sägande ibland är det hur vackert som helst, men hon börjar att sjunga, sen följer min hund med henne och kommer inte till mig om jag ropar eller visslar, och det gör hon alltid annars, hon är jätte lydig. Så jag börjar följa efter hunden för att få med mig henne hem, då kommer jag alltid till ett vattenbryn och ett berg. när flickans ansikte är fult eller intensägande så försöker flickan att dränka mig, men när ansiktet är vacket, så hoppar flickan in i berget och hon drar in mig i det.
Men det värsta är att några av gångerna när flickan har dränkt mig i drömmen har jag vaknat av att jag har stått i köket med huvudet i slasken fylld med vatten. Och jag skulle gärna vilja veta om nån kan tolka drömmen, och berätta vad det kan vara som gör att den är just återkommande
Tack på förhand
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag försöker mig på en tolkning:
Hunden och flickan symboliserar dina olika sidor/egenskaper.
Vatten symboliserar känslor och berget kan stå för ett kargt klimat, beständigt, tryggt.
Flickan försöker dränka dig… kan betyda att ditt inre barn försöker få dig att gå in i dina känslor.
För att få fler ledtrådar kan du gå tillbaka i minnet till tiden när du var i drömflickans ålder. Något som pågick i ditt liv då, påminner nog om något som pågår just nu och då kan du finna fler ledtrådar.
Gå tillbaka sisådär 10 - 12 år då för flickan är väl kanske 6-8 år
Okej det ska jag testa med.
Har inte kommit på vad drömmen kan betyda, men ni som 'r lite kunniga såhär tänkte ställa en fråga.
Jag älskar ju att sjunga och är själv Blond… eller typ har tre blonda färger i håret, och en röd, men förr i tiden var jag kritvit i håret. Den här flickan SJUNGER ju för att locka åt sig min hund (min hund är mitt allt)
Kan det vara så att när flickan försöker att dränka mig är det egentligen jag själv som försöker dränka min Rädda sida? Jag har ju kraftig scenskräck, kan det vara så att det är jag själv som försöker dränka min rädda sida för att ta fram den modiga sidan som kan sjunga inför folk? min dröm ar ju att sjunga, och tala till folk med min röst.
Kan ju tillägga att min hund är väldigt reserverad för nya folk tittar knappt ens på dom när hon går förbi dom för att lägga sig och komma undan folken hon inte känner.
Men varför skulle hon gå fram till en helt främmande person i en dröm bara för att personen sjunger.
Kan jag har rätt, min sida som vill sjunga, försöker att döda min rädda sida bara för att få bort den?
Ja, det kan vara så. Ofta är det det man först associerar till som stämmer bäst. 🙂
Jag har inte tänkt på det tidigare men nu har jag börjat tänka på det, Men det kan alltså vara så, Jag är inte den rädda personen längre och det försöker mitt undermedvetna att visa?
Ja, kanske det 😉
Kan den ungefärliga åldern på flickan säga dig något.Hur var ditt liv i den åldern? Det vore intressant att höra om drömmen upphör i den skepnad den haft--förutsett att det vi svarat dig varit gångbart. Drömmar upprepar sig i hopp om att vi ska förstå vad de vill oss.
Nej eller jag vet inte när jag var 6-8 började jag bli mobbad i skolan och jag blev allt mer instängd ol, men det är väll allt
Det var inte lite-- att vara utsatt sätter spår.Läs min artikel om det här på min sajt!1