Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1982 ggr
[akumas7]
0

dröm om ex och barnfödsel

Hej Hej

Jag skulle behöva hjälp av er igen, jag tycker att ni är så duktiga här så jag återkommer gerna till er!

Vad tror ni att dena dröm vill säga mig?

Det börjar med att jag och och ett annat gäng människor + mitt ex åker en luftmadras först på en öppen sjö och vi låg och solade och pratade och plötsligt åkte vi in på en å eller liknande. Det var ett träd ale runt oss med lövträd alar vill jag säga men är lite osäker. På dena tur var vattnet snabbt och det var krokodiler under oss och alla var rädda. Sedan var jag och mitt ej plötsligt på den lungna sjön igen ensama. Vi kollade runt oss så att ingen skulle se. Vi hade sex och sedan försvan han.
Under hela dena biten så är det vakert väder med klar sol, även på den våldsama delen med krokodilerna, men träden skymmer så att det blir ganska mörkt ändå!

Nu är det natt och jag hade plötsligt 2barn bredvid mig. För hytten vi hade var ett ganska stort rum med fönster ut och en stor madrass på golvet. Det ena barnet var nyfföt och var mitt eget (men jag hade aldrig varit gravid) och det andra barnet trode jag också var mitt eget men det visade sig senare att jagkom ihåg vems ungen var. Och den var inte min. Men jag höll i min bäbis och jag lade ner båda i en vagn, bredvid mig hade jag även min yngre syster vi skulle gå och handla matt till bäbisarna. Så träffade jag en kvinna med vagn på båten och hon pratade med mig om vad hon tyckte att barnen skulle äta. Jag gav mina barn fast föda (även den yngsta) och hon gjorde lika dant, men jag ville köpa 0månaders välling för jag tyckte inte att det var bra att ge barnen fast föda ner hon var så liten. Men dena kvinna tyckte att väling var dåligt och tyckte jag gjorde ett dåligt val, men jag bryde mig inte om det.

Sedan var vi plötsligt ute ur båten då kvinnan jag möt bjöd mig och barnen på ficka. Och då avslöjar jag plötsligt att det ena barnet är 4år gammalt (hon är bara 3år i värkligheten) och inte är mitt utan min syrras barn, jaha sa dom och de bryde sig inte mer en att de värkligen hade trot att det var mitt barn. Och då bäretade jag att min lilla bäbis hade varit ensam och blivit så räd så han försökt att ställa sig upp och då deta inte gick så knufade hon sig framåt. Sedan var dena kvinnas barn borta och min syrras barn var också borta. Jag ringde till mina föreldrar och hela min familj och alla kom för att se mitt barn, när de kom gående emot mig så blev alla förvånade att barnet inte hade rött hår som jag utan blånt hår! Då tänkte jag i mitt huvud, jo han har sma hårfärg som sin far som jag fortfarande älskar.
Det är natt hela tiden till min familj kommer då är det soluppgång, men det är fortfarande väldigt mörkt så det är tidig soluppgång.

Sedan satt jag plötsligt på en stor uppblosbar madrass i afrika, jag var på solsämester och jag hade adopterat en afrikansk flicka som var runt 9år och jag pratade med henne om jag skulle tala om för mitt ex att han hade blivit pappa. Det tyckte hon att jag skulle göra, så det sista jag gjorde var att tala om för mitt ex att han blivit far. Sedan vaknade jag!

Tack för att ni läst igenom och hoppas på att ni har några förslag!

Hällsningar akumas

ikna
0

Drömmens första del med madrassen på vattnet och krokodiler i vattnet, kan symbolisera att du hellre håller dig på ytan av dina känslor och att du är lite rädd att gå in i dina känslor.

Delen med barnen på natten: Fönstret i hytten symboliserar något nytt du ska se. Ett nyfött barn kan symbolisera en ny sida/egenskap hos dig. Alla barn kan symbolisera ditt inre barn. Natt kan symbolisera något som du inte ser klart.

Afrika kan stå för något främmande och flickan på 9 år kan stå för dig själv i den åldern.

vildrot
0

Ofta antas sjöar och hav i våra drömmar dölja vårt omedvetna som det varit nödvändigt att glömma/förtränga, Att få barn i drömmar berättar att något nytt har växt i ditt inre och att det vill få möjlighet att bli mottaget av just nu dig!