Stressad i drömmen
Jag lider av svår stress till vardags sedan många år tillbaka men nu blir jag också stressad i drömmarna.
I natt drömde jag att jag var på semester. Sen skulle jag packa och mitt sällskap åkte i förväg. Jag skulle möta upp dem senare. Jag börjar packa och det blir bara mer och mer som ska med. Fler och flera väskor. Bl a tar jag ut en kudde ur örngottet för att jag inte får plats med hela utan tänker att jag tar bara hem örngottet och tvättar det.
Jag packar inte bara mina egna grejer utan hela familjens.
Medan jag packar tittar jag på klockan och inser att jag aldrig kommer att hinna, det är så mycket att packa och jag har hållit på så länge. Jag har en mobil någonstans och jag vet att jag borde se på den om mitt sällskap har försökt att ringa mig men jag tycker att om jag ska kolla den så förlorar jag värdefull tid som jag behöver till att packa på istället.
Det som stressar mig är tidspressen och mängden av saker som ska med. Det kommer jag aldrig att klara av. Jag vaknar ur dessa drömmar med ett fruktansvärt stresspåslag, precis som jag blir stressad i verkliga livet.
I verkligheten är jag bra på att bedöma tid och är aldrig försenad utan hinner allt med god marginal. Så det känns som om jag redan misslyckats när jag tror att jag inte kommer att hinna.
>>>Malum domesticum<<<
Det verkar som att drömmen vill säga dig att du är otroligt stressad (som om du inte redan visste det!?).
Du packar till hela familjen… gör du saker för hela familjen i verkliga livet också? Hänger allt på dig? Har andra höga förväntningar på dig? Har du höga förväntningar på dig själv?
Har du svårt att få tiden att räcka till? Känner du att du inte själv räcker till?

Det är nog så att jag vill göra mera än vad jag kan och jag trivs inte med det.
>>>Malum domesticum<<<
Be en dröm om att berätta varför du sitter fast i görandet---i hopp om komma åt varandet,