Jordens undergång
Drömde en till dröm.. Den här gången stog jag på balkongen i lägenheten vi bor i. Där stog också min mamma, syster, hund och nån kille i min klass. Vi alla visste att jorden skulle gå under. Sen såg jag som en syn att det kom massa lava och vi alla skulle brinna upp. Och det ända jag tänkte på var att först och främst skulle jag försöka rädda min mamma och hund, om det inte gick skulle jag vara tvungen att knäcka nacken på min hund så att hon skulle slippa lida och sen skulle jag försöka rädda min lillasyster. Sen var vi på balkongen igen och jag blev riktigt stressad. Sen gick min klasskompis in i mitt vardagsrum och när jag gick efter och frågade vad han skulle göra så sa han att han skulle äta. Och helt plötsligt så var det ett restaurang kök där och massor av människor som lagade mat. Sen gick jag ut på balkongen igen och då kom det en stor lavavåg mot oss, och helt plötsligt så hade jag en pistol i handen och jag var tvungen att välja mellan att skjuta min hund, mamma eller mig. Min syster var inte där, och jag tänkte inte på det. Precis när jag hade skjutit Mixa (hunden) så träffades vi av vågen och jag vaknade. Jag tror inte att det betyder något, men det var en RIKTIGT obehaglig dröm. Tänk er att veta att ni ska dö, och du måste välja mellan att skjuta dig själv, din mamma eller din hund för att avsluta någons lidande..
Jag håller med dig,det var en obehaglig dröm!
Vildrot
Obehagligt :(
Drömde en gång själv om jordens undergång (har gjort det flertal gånger, ett populärt tema i mitt huvud) - och den gången jag mins mest var att ozonlagret hade fått ett hål i sig (vilket det en gång hade på riktigt också om jag inte mins fel). Men i drömmen kunde jag liksom se hur hela himlen öppnades och det blåa ersattes av en natthimmel (alltså då att ozonlagret och atmosfären gick sönder). Jag vaknade när (i drömmen) mamma höll om mig och sade att allt skulle bli bra.
Sen en annan gång drömde jag att jordens undergång var en zombieapokalyps :(
Er familj utsätts i drömmen för faror,men återkommer. Du tar och tycker att du har ett stort ansvar för att förbättra situationen.
Mat i drömmar betyder ofta att det finns energi/kraft att få!