Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: vi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1473 ggr
[Akane-chan-danna]
0

Osammanhängande och hysteriska drömmar?

Hejhej allihopa^_^ Tänkte dela med mig om en av mina drömmar, och vill gärna höra er synpunkt på den. Igår gick jag och lade mig, rätt tidigt eftersom jag var och är sjuk. Kunde inte somna pålänge och snuvan, den onda halsen och febern förvärrades. Tillslut lyckades jag somna, men var halvt vid medvetande. Grejen var att allting var svart, precis som om jag var blind. Efter en stund dök det upp silvriga ord, och en berättelse utspelades i min hjärna. Visste att jag drömde men jag fattade inget. Berättelsen handlade om tåg, och en tjej med rosa hår och parkour och massa annat osammanhängande. Kommer tudligt ihåg mina tankar. "Vem är det? Vad? Jag fattar inget? Mitt huvud gör ont, ta bort boken. Jag fattar inget. Gaaah, få bort det hör? Vad händer!?!" Tillslut byttes orden till en dröm. Allting var osammanhängande och jag vaknade ibland, men då och då fattade jag lite. Jag blev jagad i tunnelbanor och jag vet inte om jag var 'the bad guy' eller tvärtom… Tjejen med rosa hår var där då och då. Iaf, tunnelbanorna och tjejen med rosa hår kommer nog från det faktum att jag pratade om Japan, tunnelbanorna och sånt dör, med farsan innan jag gick och lade mig. Men denna drömmen tog inte slut, nej. Helt plötsligt blev det en vanlig dröm-sammanhängande-. Men jag var fortfarande halvt vid medvetande. Men i denna, där tänkte MAMMA, av allihopa, offra mig till nån Titan(typ jätte)) Alltså i stort sett döda mig. Jag gömde mig o fick hjälp av min moster jag har bra kontakt med, men mamma hittade mig. Hon var helt förändrad, kall o elak o allt. Men just när hon sade något vaknade jag. Har känslan av att detta hänger ihop med diverse andra drömmar. En jag hade, förra året tror jag. Där var mamma-återigen- ute efter att döda mig. Hon var hysterisk. När jag frågade om hon iaf kunde använda en kudde att kväva mig med-så det inte skulle göra så ont- vägrade hon. Hon skulle tvunget knivhugga mig i magen för mina 'skulder' I den drömmen kommer jag också ihåg en teddybjörn genomborrad med en kniv…. Men nåå, vad kan detta var för konstiga drömmar? Någon symbol? Eller yrade jag bara av febern.

ikna
0

Feberdrömmar är lite annorlunda, just för att man är sjuk och lite "yr".

Att bli jagad brukar stå för att man är pressad/stressad.

Att din mamma vill döda dig kan symbolisera att du inte behöver din mamma som när du var liten/att du klarar dig "på egna ben".

Att knivhuggas i magen kan stå för känslor.