Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 1614 ggr
Tanjis
0

Jag har alltid drömt mycket

Just nu när jag jobbar inom vården så handlar det ständigt om att jag jobbar, ibland är det en helt vanlig problemfri arbetsdag jag drömmer om och andra gånger så är det helt kaos (stämmer bra överens med arbetet i verkligheten, det är verkligen upp och ner gångar). Det här medföljer att det känns som att jag jobbar när jag sover, jag är pigg på morgonen men det avtar snabbt och på eftermiddagen är jag helt slut. Jag sover dessutom dåligt, jag vaknar åtminstone en gång per natt och min sambo säger att jag pratar väldigt mycket i sömnen och gör diverse andra saker när jag sover.

I råga på allt har jag dessutom nu gått med på att jobba natt på vak åt en mycket sjuk person med cancer i hela kroppen, den ångest, ilska, oro, sorg skapar mycket tankar och känslor hos en själv, hen är bara 39 år. Sen jag har börjat jobba natt sover jag högst 5 timmar om jag har tur(i dag har jag sovit 3 timmar) och drömmarna är värre nu, jag drömmer inte om jobbet med jag drömmer att jag eller någon/några som jag håller kär är döende i en aggrisiv cancer.

Det här är sjukt jobbigt, ska jag börja med sömntabletter eller vad? Och hur slutar man drömma varje natt, har nämligen drömt så länge jag kan minnas. Någon som har tips och förslag? tack på förhand

[rore]
0

Hej Tanjis!

När jag läser ditt inlägg så uppfattar jag det som att du upplever dina drömmar som jobbiga,, och det är klart att det känns så när "man" inte känner sig utvilad.

I min tanke värld så vill drömmarna berätta något, om mig och vad som rör sig i mitt inre.

När jag läser ditt inlägg så får jag för mig att dina drömmar som handlar om ditt arbete, också handlar om dig.

Att jobba i " dödens väntrum" Väcker tankar, känslor och funderingar som får oss att grubbla över oss själva, över livet och existensen på det hela taget. ( även på ett omedvetet plan.)

Jag tror inte att man kan sluta drömma. Genom drömmarna så processar vi händelserna som sker när vi är vakna,,,,

Om du ska börja med sömntabletter eller inte? Kan ju endast du och din doktor bestämma.

vildrot
0

När människor kommer i samtal till mig och jag så småningom frågar om drömmar. Svarar de :det är bara om jobbet! Jag förklarar det som skrevs ovan,att ens  inre har valt ut något som är av vikt, vart det än har placerat händelserna. Du har den här typen av jobb,där handledning för personalen borde finnas. Det viktigaste att få rätsida på just nu är sömnen --det blir annars för slitit.

Tanjis
0

tack för svaren :) … hur får man rätsida på sömnen när det inte vill :O

vildrot
0

Sök på nätet eller be om några timmar med någon på vårdcentralen-- viktigt!!

Tanjis
0

Komma till vårdcentralen om vad :S händer inte med nu