Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1430 ggr
FaileD
0

Tillbaka i skolan

Jag minns inte riktigt hur allt började men jag åt choklad som jag också råkade få på tröjärmrn länst ut på armen på den högra. såg mer ut som att de satt fast små smulor av chokladen och jag fick inte bort de. kände mig lite kladdig i ansiktet och försökte få bort de med handen. Skolan var i ett stort hus med massor av rum med bland annat polisstation. när jag väl hittade klassrummet som jag nu kommer ihåg att de låg nära polisstationen så sa läraren typ någonting att jag inte fick vara där tack vare att jag var nerkladdad med choklad. Jag gick där ifrån och var ledsen pratade med någon minns ej vem. sen den dagen där vi skulle ha någon avslutning som i drömmen var samma dag då jag också hade samma kläder på mig och fläcken var kvar men försökte dölja den. Jag hade väldigt svårt att hitta tillbaka till där klassen var. jag kom lite förseny och alla gick på tåg ut med även ballonger med snöre i händerna vissa av dem. när jag kom in i det rummet där dem gick ut ifrån gick jag fram till läraren och skulle säga förlåt att jag är försenad. så säger hon du är inte välkommen här, jag vill inte ha dig här. Jag gick och var jätte ledsen och kämpade att inte börja gråta. sen vaknade jag med stark huvudvärk (som jag aldrig brukar ha) Skulle gärna vilja få veta vad den betyder

FaileD
0

Putt

ikna
0

Läraren och de andra personerna i drömmen. representerar dina inre sidor/egensakper. Polisstationen kan symbolisera din inre ordningsmakt.

Läraren är inte nöjd med dig… kan betyda att du har en sida/egenskap som du inte är riktigt nöjd med.

FaileD
0

ok :( De stämmer nig faktiskt

FaileD
0

varför var chocklad med i bilden tro?

ikna
0

Ja du… vad är choklad för dig?

FaileD
0

kladdigt med gott :) i mindre mägnder

ikna
0

Du solkade ner höger tröjärm med choklad… höger står för din manliga sida… choklad står för något kladdigt, gott, i mindre mängder…

FaileD
0

okej :) Finns de något Lexikon vad alla ord betyder?

ikna
0

Vissa symboler har en generell betydelse för alla, men de flesta symboler är individuella. Drömlexikon är inte att rekommendera, för alla saker betyder inte samma för alla människor. Ta en hund t.ex., den står för en sak för mig som är lite rädd för hundar, men står för en helt annan sak för den som älskar hundar.
Det bästa är att försöka se de olika symbolerna i sin dröm utifrån vad de står för för just mig.

FaileD
0

okej hoppas jag kan lära mig den förmågan

ikna
0

Lycka till! Ha gärna en speciell drömbok, där du skriver ner dina drömmar och daterar dem. Träna på att tolka dem och du ska se att det går bättre än du tror. Lycka till!

vildrot
0

Förresten, choklad kallas ibland för "mammagodis" ,det betyder att om det finns i drömmar visar det ett behov av mammaomsorg,som jag ibland

vildrot
0

Forts! får söka där den finns just då. Att omge mig med omtanke helt enkelt