Drömmar om avlidet djur
Jag tycker jag drömmer rätt ofta om min förra kanin. Jag hade verkligen ett band med honom och han brukade väcka mig när jag hade mardrömmar men..
När jag drömmer om honom blir det så läskigt
Jag har drömt att jag varit i mitt gamla rum som jag bodde i när jag hade min förra kanin. Där inne fanns alla avlidna kaniner jag ägt i olika burar och även kaninungar (antagligen från en omplacering jag tog in som var dräktig men fick avliva henne då hon var för tjock och gick över tiden) Dom var som zombies, det var så läskigt att mina kaniner hade kommit tillbaka, hade panik om vad man skulle göra o hur man skulle göra i hela drömmen.
Denna dröm kommer jag ihåg och även om det inte hände något "läskigt" så är det en mardröm för mig.
Jag drömmer alltid om att han kommer tillbaka till liv, som någon han inte är och det är hemskt. Och jag vill inte att han ska komma tillbaka till liv som en zombie, drömmarna är bara hemska att ha..
Ni som haft djur som avlidit, är det ofta ni drömmer om era djur och på vilket sätt isåfall? (dröm eller mardröm)
//Joanna
Ja de som varit "ankarfästen" djur eller människor bär vi ofta i våra hjärtan, även när de inte längre finns och då dyker de upp i våra drömmar som stråk.