Exet återkommer
Jag har under senaste halvåret/året väldigt ofta drömt drömmar om att jag lämnat min nuvarande pojkvän och är tillsammans med mitt ex igen. Drömmarna ser olika ut men alla handlar mer eller mindre om att jag är ångestfylld och vill tillbaka till min pojkvän eftersom jag inte kan förstå varför jag gått tillbaka till mitt ex.
Jag är alltså aldrig lycklig med mitt ex, jag är alltid väldigt ledsen och vill desperat tillbaka till min kille och av någon anledning går inte det. Jag vet liksom i drömmen att min kille aldrig skulle ta tillbaka mig om jag gick tillbaka till mitt ex. Ganska självklart liksom.
Varför drömmer jag så ofta detta? Vad kan det betyda? Jag är väldigt lycklig med min kille och skulle absolut aldrig vilja gå tillbaka till mitt ex och jag lägger sällan tanken på mitt ex heller. Det är för mig ett mysterium varför han så envist återkommer i mina drömmar!
Kan tillägga att jag drömmer detta säkert 1 gång i veckan, och har gjort det sedan länge tillbaka. Tydligen fattar jag inte budskapet ;)
Är du helt klar i dina känslor, upplevelser och erfarenheter när det gäller ditt ex? Annars kanske du bör bearbeta något som "håller" dig kvar i det förflutna. Något som du har upplevt som påminner om din gamla relation eller som du verkligen har upplevt i din gamla relation. Något som hindrar dig att leva fullt ut tillsammans med din nuvarande pojkvän? Eller kan det helt enkelt vara din oro över att ditt nuvarande förhållande tar slut.
Eller kan du försöka sätta dig in i drömmen och prata med dessa personer i fantasin och fråga vad de vill. Så blir det en sorts drömbearbetning. 🙂
Kanske något oavklarat med ditt ex? :)
Hmm ska fundera på det :) Vet inte om jag har något ouppklarat alls, vi är ju "vänner" nu även om stämningen är ansträngd. Kan kanske vara att jag behöver få klarhet i vad vi har för relation, om vi ens ska ha någon. Och ja att min nuvarande relation ska ta slut är jag väl kanske orolig över, jag är ju så lycklig nu motför tidigare så är väl kanske en inre rädsla för att "gå tillbaka" till mitt gamla jag igen.
Tack för svaren :)
Personerna i drömmar brukar symbolisera drömmarens inre sidor/egenskaper.
Ditt ex står kanske för en av dina manliga sidor, som du känner ångest för. En sida som du inte har det bra med.