Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1242 ggr
hund_katt
2013-08-30 15:01
0

sheltie dröm

har drömt vad jag minns två drömmar (inte samma natt) om min favoritras, sheltie(shetland sheepdog).

första drömmen :

kommer inte ihåg om jag passade, hälsade eller att sheltien var min, men det var en sheltie, som jag visade hur den skulle göra för att rulla runt. jag sa åt den att ligga ner, gjorde cirkelrörelser med handen och puffade lätt vid sidan och så rullade den runt på ett lite 'nybörjarsätt'. andra gången så rullade den ett halvt varv hur lätt som helst och la sig på rygg bara när jag sa rulla runt. rasen är ju väldigt lättlärd men så lättlärd vet jag inte… det var vad jag minns av denna dröm. sheltien var trefärgad, om det har något med drömmen att göra.

andra drömmen några dagar senare, lite längre dröm :

det var en liten butik som hade sheltie valpar till salu. de var inte 8 veckor ännu, så man kunde inte köpa dom ännu, men tinga kunde man. valparna var guldsobel med lite skuggning vid nacken. valparna var från en kennel som heter 'gula stugans sheltie' som finns på riktigt, som jag även varit och hälsat på en gång. och om jag får en sheltie vill jag ha en valp där ifrån.
jag längtade tills dagen kom då valparna fick flytta hemifrån. jag kommer inte ihåg att jag tingade någon i drömmen… men då åkte jag dit med pappa, det var väl inte meningen att vi skulle ta en, men han lyfte upp en sheltie till mig, och så fick jag den. jag vaknade ovilligt sedan och det kändes som om drömmen var sann… när jag vaknade lite till så tänkte jag 'oh… det var bara en dröm…' besviken blev jag lite ju..

vad tror ni dessa drömmar betyder?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

ikna
2013-08-31 07:51
0

Du har en inre sida/egenskap som symboliseras av sheltien. Du försöker lära den göra som du vill - det kan stå för att du vill att den här inre sidan ska anpassas inom dig.

hund_katt
2013-08-31 20:38
0

hmm… jag tycker ju att sheltien är en ras som är precis som jag vill ha att en hund ska vara för mig :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse