Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1684 ggr
majlar
2013-09-05 11:51
0

Getingar

Min väninna och jag var ute och åkte bil. Vi skulle ett ärende till stan. Min väninna satt fram och hade en  gammal, kinesisk, liten trälåda på golvet mellan sina ben. I den hade hon getingar. Hon  kom åt asken med foten så locket åkte lite på sned och jag såg att ett par getingar visade sig i öppningen. Jag sa, -Akta dom flyger ut. Då svarade väninnan, det gör ingenting dom är tama och flyger tillbaka igen. 

Jag tittade upp i taket på bilen och där gick dom lugnt och stilla fram och tillbaka. 

Underlig och kort dröm.

[rore]
2013-09-05 12:30
0

Vilken härlig dröm (skrivet av en med geting fobi😞)

Kan drömmen vilja berätta att du kommit / är på väg att lämna någon form av rädsla bakom dig.

Kanske en ny tillit till dig själv som landar. Där du själv ser dina möjligheter om vad / hur du ska släppa ut dina inre tankar och känslor,,,

majlar
2013-09-05 21:20
1

Spännande tolkning. Getingar är väl inget man egentligen vill ha omkring sig.  Men där satt jag i bilen och dom var runt i taket och i lådan, som stod på glänt. Jag kände ju inte direkt panik, men tyckte ändå att hon skulle hålla koll. 

Kanske en önskan att andra ska få ta lite ansvar. Man kan ju tolka hur som helst. 

Det är spännande med drömmar, dom har helt klart något att säga.