Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 3271 ggr
agneta-43
2013-09-09 21:06
0

Läskig dröm

Visste inte i vilken grupp jag skulle lägga denna så om det är fel kan ni ju flytta den 🙂

Vaknade inatt av att jag hade en dröm, i den drömmen var nästan samma som en annan gång eller… jo samma men denna gång fick jag se mer.

Jag jobbar med reparationer av något slag, på ett bygge i en stad. Sent då kvällen mörknat måste jag hela tiden vara på min vakt och springa i olika riktningar och i ett visst mönster för att undkomma VAD??? Jag springer uppför och nerför och mellan rulltrappor och i arbetstält och konstiga "tältgångar"

Denna natt natten till idag ser jag mer och det är nog det som gjorde klart att det var arbetstält och "tältgångar" Vissa så låga att jag måste böja mig när jag hastigt springer. Jag har i denna dröm ett mål och det är att komma fram till "mitt" arbetstält där "mitt" arbetslag arbetar. Väl där frågar de om jag kommit undan och jag svarar att jag tror och hoppas, men inte vet säkert och att jag måste gå på toaletten. Jag vet att jag har ett barn med mig, en pojke som jag skyddar. Jag låser in mig på toan och går fram till toaletten och ser att det är mängder av toapapper där i. Det är så mycket papper så det ser ut som en alptopp som sticker upp en bra bit från toasitsen… jag petar försiktigt och "den" gungar samtidigt som jag hör skrapande ljud bakom mig. Jag blev enormt skrämd då jag petade och hörde ljudet då det kändes som "det där" hade kommit in… Jag snodde runt och då stod fem eller sex köksstolar framför toadörren som hinder för att jag/vi inte skulle komma ut.

Pojken var livrädd och jag blev lugnare, jag slet undan stolarna och föste ut pojken till de andra i mitt arbetslag. Anden/demonen som var ett barn helt vit med ett förvrängt ansikte sa att jag inte fick släppa ut, inte fick fly för han skulle vara med på…. (vet inte vad) Jag svarade att jag inte skulle dit, då ville han ha med pojken och jag svarade att han inte ville, men att han kunde fråga och få det bekräftat. Då svarar anden/demonen "på onsdag, på onsdag" Vad sker på onsdag??? 

Jag var allt lite skakig av drömmen just för att den var en repris från en tidigare för ett tag sedan och med mer tydlighet och detaljer och detta pojkansikte burr. Jag brukar heller inte minnas drömmar så starkt, det är nog en hand full under mitt snart 48-åriga liv.

När jag gick in på toan var jag till och med tvungen att tända ljuset vilket jag annars inte gör… har kanske hänt någon gång bara och då av samma anledning som i natt… att skingra mörkret…

Varför kom den drömmen? Vad kan den betyda?

Medarbetare på Druid & Shaman 

[MsHammer300]
2013-09-09 22:15
0

Kan inte hjälpa dig, men vill gärna se vad andra säger :) lycka till!

agneta-43
2013-09-09 22:40
0

Tack snälla du 🙂

ikna
2013-09-10 11:37
0

Jag försöker mig på en tolkning :

Jag jobbar med reparationer av något slag = du har något inom dig som behöver repareras, på ett bygge i en stad. Sent då kvällen mörknat = du ser inte klart måste jag hela tiden vara på min vakt = du är spänd och på din vakt och springa i olika riktningar och i ett visst mönster för att undkomma VAD??? = du vet/förstår inte vad det är du försöker komma undan Jag springer uppför och nerför och mellan rulltrappor och i arbetstält och konstiga "tältgångar" = du irrar runt

Väl där frågar de om jag kommit undan och jag svarar att jag tror och hoppas, men inte vet säkert och att jag måste gå på toaletten =du behöver göra dig av med psykiskt avfall. Jag vet att jag har ett barn med mig, en pojke = ditt inre barn som jag skyddar. Jag låser in mig på toan = något du stänger in och går fram till toaletten och ser att det är mängder av toapapper där i = Du har redan fullt. Det är så mycket papper så det ser ut som en alptopp som sticker upp en bra bit från toasitsen… jag petar försiktigt och "den" gungar samtidigt som jag hör skrapande ljud bakom mig. Jag blev enormt skrämd = det skrämmer dig då jag petade och hörde ljudet då det kändes som "det där" hade kommit in… Jag snodde runt och då stod fem eller sex köksstolar framför toadörren som hinder för att jag/vi inte skulle komma ut = du bygger upp hinder.

Pojken var livrädd och jag blev lugnare, jag slet undan stolarna och föste ut pojken till de andra i mitt arbetslag = du känner dig lugnare och "räddar" ditt inre barn. Anden/demonen som var ett barn helt vit med ett förvrängt ansikte = denna inre delen av dig sa att jag inte fick släppa ut, inte fick fly = vill inte att du flyr för han skulle vara med på…. (vet inte vad) Jag svarade att jag inte skulle dit, då ville han ha med pojken och jag svarade att han inte ville, men att han kunde fråga och få det bekräftat. Då svarar anden/demonen "på onsdag, på onsdag"  = kan det vara något som hänt på onsdag när du var i pojkens ålder? Vad sker på onsdag???

Som jag ser det verkar du ha en del ouppklarat mentalt, det verkar som om du har en del instängt (till en del även sånt som du inte är helt klar över), men det är fullt nu och du får inte plats med mer. När du river dina hinder, känner du dig lugnare. Det där med onsdag kan stå för något som kan ha hänt en onsdag…

agneta-43
2013-09-10 14:17
0

Tack Ikna 🙂

Vad bra du tänkte när du utförde detta, för det gör mig lättare att se hur du tänker 🙂 och detta och summeringen i slutet gör att jag kan förstå, däremot är ju onsdagen en Kluring för jag kommer inte ihåg vilken dag som saker hänt så långt tillbaka i tiden 🤔

Men visst har det hänt en hel del och jag har allt mina spöken i garderoben som jag arbetar med och föser ut i ljuset för att reda ut och städa 🙂

Det roliga i det hela nu när jag läst din tolkning och jag kom på hur jag satt dagen och kvällen förut och funderade så kan det vara så att jag rört om i grytan 🙂 Jag läser boken "Den nionde insikten" och den har verkligen fått mig att klura kring min uppväxt, hur såg den ut, hur var min mamma och pappa och ja, jag har ju faktiskt lagt oss där på sträckbänken för att reda ut och se klart i hur min uppväxt varit.

Saker har hänt i min barndom och även senare, jag är en jäkel på att lagra och gömma tyvärr så tömmer jag inte då jag tror mig vara färdig, har inte haft tid heller då det gått i hundra tjugo minste ända sedan barnen var små till för ett tag sedan… 

Ja, då är det alltså "bara" att fortsätta tömma, minnas och rensa undan 🙂

Tack ännu en gång 🤗

ikna
2013-09-10 14:49
0

Så bra att du fick lite hjälp av tolkningen! 🤗

Det är inte så enkelt att tolka sina egna drömmar, för man fastnar lätt i de olika personerna och annat.

Vad det gäller onsdag, så kan det vara t.ex. något som man brukar/brukade göra en viss dag, som t.ex. kurser o dyl. Men onsdag är ju en dag mitt i veckan, som i en dröm även kan stå för mitt i livet…

Drömmar som återkommer, gör det för att man inte förstått budskapet. Så om du nu har förstått det denna drömmen vill säga, så ska den inte återkomma mer.

Så fortsätt du att tömma, minnas och rensa ut och lägg gärna till att tolka dina drömmar, för de är en god hjälp när man ska hitta in till kärnan! Ha gärna en bok tillsammans med en penna intill sängen, så du kan skriva ner dina drömmar! 🙂

agneta-43
2013-09-10 15:53
0

Precis så var det ikna, jag fastnade vid personerna och allt spring 🙂. Okej onsdag kan stå för mitt i livet WOW ja då har jag fått den absolut rätta tolkningen av dig gudars vad du är duktig ikna 🤗 

Jag har haft skrivpapper vid sängen, men "någon" hade tagit så jag var iväg och hämtade så jag kunde skriva ner drömmen 😃. Jag gör alltid så då jag får en så skarp dröm för då vet jag att den betyder något viktigt för mig och mitt liv. 

Kan det till och med vara det blockerar mig i det andliga som jag tidigare före hade så lätt att se, höra och ta till mig?

ikna
2013-09-10 17:18
0

Tack ☺️

Visst kan det blockera dig i det andliga! Men efterhand som du öppnar upp, kommer det att släppa!

Lycka till i fortsättningen! 🤗 Hör gärna av dig igen om du vill!

agneta-43
2013-09-10 21:06
0

🙂 Tack igen 🙂

Vad skönt att höra, visst har en del släppt redan, men det finns ju emn hel del att ta tag i så jag ser ljust på framtiden 🙂

Jag hör gärna av mig igen 🙂 Tack underbara du 🤗🌺