Drömmer olustigt
Är inne i en period igen där jag drömmer mycket och detaljrikt.
Nattens drömmar började med att jag och min familj åkte ut med båten och tyvärr så förliste vi en kort bit från hamnen, det blev någon form av oväder och båten drogs med i djupet. Min son som idag är 24, strax 25 var med i båten och hade bett om att få slippa att åka med men jag hade lugnat honom med att det är ingen fara…..
Min första tanke var att simma ner efter honom och dra upp honom vilket jag också tror att jag gjorde!
Nästa dröm var att jag skulle träffa andar, vi var ett gäng men någon valde att gå, vi som var kvar fick bevittna träd som det stormade i och folk som bytte skepnader. Efter ett tag hade personen brevid mig bytt skepnad till en kolsvart varg/hund med självlysande ögon. Han var mycket vacker men hotfull och han hade sitt ansikte nära mitt och grinade lite lätt. Min hund ( amstaff) kommer då fram och lägger sin kind mot hans och får honom på så sätt att tagga ner lite.
Det var en mäktig dröm med många konstiga aspekter.
Men VARFÖR alla dessa vattendrömmar och drunkningsdrömmar? Känner inte att jag är uppe i något speciellt utan allt löper på som vanligt.-) Är inte stressadd, orolig eller olycklig utan lever ett mycket bra liv på alla plan.
Jag drömmer mycket om min bror (och mina föräldrar, tyvärr finns de inte i livet men är hos mig varje natt)
Känns som om något kommer ske?
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
Vatten anses innehålla omedvetna historier upplevelser hos oss. Drunknar jag ,kan man säga att det som finns blir övermäktigt och jag lyckas inte just nu sortera det .Vad får du för tankar+ Jag återkommer efter det.
Vatten symboliserar ju känslor och att drunkna kan stå för att "drunkna i sina känslor".
Drömmen med båten tycker jag talar om att du faktiskt hanterar känslor bra. Den andra drömmen visar att du har någon sida som är vacker, men hotfull och en sida som är ömsint och kan få den andra sidan att tagga ner lite.
Tack för svar:) fortsätter att drömma, i natt födde jag en son som jag döpte till Patrik:) Drömmer ju mycket överlag och det är alltid verklighetstrogna drömmar, gärna om konstiga saker! Jag är medial och när det kommer till familjefrågor byter jag alltid plats på de som ska "drabbas# av något. Tex så såg jag mamma åka ambulans vid två tillfällen men varje gång var det i själva verket pappa som var den skadade! Drömde ju om min son och att jag drog upp honom från havet och dagen efter fick jag besked att mon dotter blivit varslad från sitt jobb efter 2 år som fastanställd:( jag var i verkligheten genast där och stöttade både igår och idag, kan vara en förvarning jag fick kanske?
Då borde ju drömmen om en son betyda att dottern kanske får en nystart:))? Eller vad tror ni? Varför byter man plats på folk på det sättet??
Alltså… det handlar oftast om dig själv. De olika personerna i drömmarna symboliserar oftast dina egna sidor/egenskaper.
Att föda en son kan symbolisera att du har tagit till dig en ny sida/egenskap. Namnet Patrik betyder adelsman.
Barn i drömmen symboliserar nyheter, ser du ditt barn skadad i drömmen är det dåliga nyheter, mår han bra betyder det bra nyheter, och ålder på barnet symboliserar tiden till situationen ska uppstå. Bror i drömmen symboliserar en fiende till dig.