drömtydning
Jag hade en ytterst annourlunda dröm i natt och jag brukar ha mycket drömmar.men denna har jag svårt att tyda. Kan någon hjälpa mig?Jag drömmer att min man ska visa mig ett hus som vi har fått möjlighet att ta över. det är en äldre kvinna som gått bort och det finns inga släktingar som kan/vill ta över.Huset ligger en bit ut på landet och är ett underbart fint äldre hus i bra skick. innan vi går in vill jag se logen/lagårn som ser sned och skev ut utifrån (lite så där rustikt gammal övergiven). på logen/loftet är golvet fint slipat och det finns ett fint lager damm . Det står fina gamla och nyare möbler typ max ett tiotal på logen. Jag ser direkt en möbel jag vill ha i köket men sen hittar jag en bokhylla och jag börjar undersöka den. Min man vill gå in men jag ber honom vänta lite. Jag undersöker lådorna i hyllan och hittar en låda full med smycken. Några ringar bland annat damens vigselringar och örhängen i guld men sedan märker jag att damen måste ha sålt eller gjort smycken för jag hittar små kartor med örhängen och påsar med pärlor,blir förvånad men glad. Vi går sedan in och i huset finns den gamla damens alla möbler kvar inkl dukar och allt på borden.Sätter mig vid köksbordet och min man påtar lite i köket. Jag undrar lite över att huset är möblerat men tydligen hade damen gått bort . på köksbordet ligger bland annat ett brev som handlar om hennes gravsättning.Tänk er ett brev som man får vid dop och bröllop fast för begravning(det är fint). De hade haft hennes begravningskaffe där.Då först förstår jag (i mitt huvud under drömmen) att huset bara står och väntar på att bli bebott igen och vi har fått den unika möjligheten att ta över det.sen slutar den drömmen.frågan är vad detta ska betyda? tacksam för alla uppslag
Jag drömmer att min man din manliga sida ska visa mig ett hus som vi har fått möjlighet att ta över. det är en äldre kvinna som gått bort och det finns inga släktingar som kan/vill ta över.Huset huset symboliserar dig själv ligger en bit ut på landet och är ett underbart fint äldre hus i bra skick. innan vi går in vill jag se logen/lagårn som ser sned och skev ut utifrån (lite så där rustikt gammal övergiven). på logen/loftet står för huvudtankar, gamla fördomar eller normer är golvet fint slipat och det finns ett fint lager damm . Det står fina gamla och nyare möbler typ max ett tiotal på logen. Jag ser direkt en möbel jag vill ha i köket men sen hittar jag en bokhylla om det finns böcker kan de symbolisera klokhet och jag börjar undersöka den. Min man vill gå in men jag ber honom vänta lite. Jag undersöker lådorna i hyllan och hittar en låda full med smycken en gömma med flärd eller nostalgi. Några ringar bland annat damens vigselringar och örhängen i guld värdefullt men sedan märker jag att damen måste ha sålt eller gjort smycken för jag hittar små kartor med örhängen och påsar med pärlor,blir förvånad men glad. Vi går sedan in och i huset finns den gamla damens alla möbler kvar inkl dukar och allt på borden.Sätter mig vid köksbordet köket står för transformation/omvandling och min man påtar lite i köket. Jag undrar lite över att huset är möblerat men tydligen hade damen gått bort . på köksbordet ligger bland annat ett brev som handlar om hennes gravsättning.Tänk er ett brev som man får vid dop och bröllop fast för begravning(det är fint). De hade haft hennes begravningskaffe där.Då först förstår jag (i mitt huvud under drömmen) att huset bara står och väntar på att bli bebott igen och vi har fått den unika möjligheten att ta över det huset=du, väntar på att ge det innehåll/betydelse igen
Det ser ut som att din manliga sida som visar dig på en värdefull, unik omvandling inom dig.
Berätta gärna om du tror att detta kan stämma!