Dröm om oreda
Hej!
Jag drömde inatt att jag jobbade på biblioteket här. Jag satte upp återlämnade böcker i hyllorna igen. Egentligen så jobbade jag inte kvar på biblioteket, och kom först ihåg efter en stund att jag hade slutat jobba där dagen före eller något. Men jag fortsatte ändå att sätta upp böckerna.
Jag upptäckte att det inte var någon ordning alls i hyllorna. Många böcker hade placerats i en hylla där, men skulle egentligen vara i en hylla mycket längre bort i biblioteket. Varje hylla verkade vara helt osorterad, och jag blev ganska så förvirrad.
Jag kände ett enormt behov av att få till ordningen i hyllorna igen, och började då lägga rätt böckerna i deras respektive hyllor.
Efter ett tag så kom dock min chef, eller rättare sagt tidigare chef, fram till mig och sade att jag inte skulle bry mig om de felplacerade böckerna, utan att jag skulle fortsätta sätta upp de återlämnade böcker som var i vagnen. Hon sade också att biblioteksbesökarna störde sig på att jag gick runt och sorterade alla böcker rätt i hyllorna.
Jag förklarade för chefen att jag bara kände ett stort behov av att få ordning på böckerna. Men jag argumenterade inte emot, då det var chefen som bad mig att släppa det.
Sedan vaknade jag.
Vad kan denna dröm betyda?
För närvarande försöker jag att pussla ihop mig själv, på något sätt. Jag har en väldigt dålig självkänsla och ett dåligt självförtroende ganska ofta, och jag tror att i och med att jag inte själv har accepterat mig själv så har jag svårt att släppa in andra i mitt liv. Så jag avskärmar mig psykiskt från andra, och kan stänga ute vissa personer som försöker komma för nära. Så det är där jag befinner mig just nu. Detta är på grund av mobbningen i grundskolan. Jag har helt kommit över den, så jag antar att det är det ovannämnda som representerar oordningen i drömmen, att jag inte lyckats pussla ihop mig själv helt, men att jag verkligen vill göra det. Och kanske så representerar biblioteksbesökarna och chefen det som håller mig tillbaka från att reda upp mitt liv. Och att jag faktiskt tenderar att ge efter för dem, eftersom jag i drömmen inte argumenterade emot chefen. Chefen representerar väl det högsta hindret i så fall, som jag måste besegra.
Så bra du har tolkat din dröm själv! 🙂
Visst är det fantastiskt vad drömmarna kan ge oss!?
Ja, det var bara en gissning på vad drömmen betyder :) Ibland så kan jag gissa mig fram till vad mina drömmar betyder, ibland vet jag direkt, och ibland så har jag ingen aning.
Ja, verkligen! :)
Och det i början, att jag i drömmen egentligen hade slutat jobba och kom på det efter ett tag och beslöt mig för att fortsätta sätta upp böckerna ändå kanske betyder att jag först omedvetet fått mer ordning i mitt inre, och då efter ett tag upptäckt en förändring och därefter aktivt valt att fortsätta på samma bana. Eller något liknande.