Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 924 ggr
lollolovee
2013-09-29 09:04
0

Min morfar...

Jag har drömt en tid (tre nätter i rad) om min morfar. Han är dement, och kommer inte ihåg så mycket med andra ord. Jag drömde att vi var hemma hos min mormor, och min morfar (okki) var försvunnen. Alla skulle leta, och jag fick leta i hans barndomshem i Finland. Det var en liten grästuvorna, med en hammock på altanen framför huset. Den stod Vänd emot ett par fönster. Jag satt inne i en soffa bakom ett gammalt bord. Soffan var vänd mot fönstren. Det var smutsigt och lortigt i stugan. När jag tittar ut ser jag att okki sitter i hammocken och gungar. Han gungar onaturligt högt, extremt högt. Varje gång han gångar bakåt är han en gammal man, och bär han gungar framåt blir han yngre, runt 40 år. Han ler och gör grimaser mot mig, och när jag gör åt honom, låstsas han bli sur, och jag fattar inte detta så jag gör en ledsen min. Då tar han sina pekfingrar och drar sina egna mungipor uppåt, och jag börjar skratta. Grejen är att jag alltid hade en känsla av att han var ett spöke. Åh, snälla hjälp mig förstå lite bättre… Tack på förhand.