Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1262 ggr
[Mi-rand-a]
0

drömmer att de dör/blir skadade

I går när jag sov på dagen så drömde jag att jag och min kompis åkte hundspann upp till fjälls med en massa andra folk, de flesta var samer. Hundspannen var extremt långa och de var flera stycken utav dem. Det var jag och min kompis som körde ett av hundspannen och en satt i kälken, den som satt i kälken var vår lärare då de var som en kurs vi gick.  Vi tog en paus och satte oss i snön bredvid hundarna när en stor grönlandshund började lekfullt hoppa på min kompis, hon skrattade och vi båda var lite smått skrämda men ändå fascinerade av hundens storlek och päls. När vi fortsatte kom de en liten kulle som vi tog fart uppför men när vi var uppe märkte vi att läran åkt av så vi knallade ner för kullen för att hjälpa henne upp samtidigt som de kom en vacker svart islandshäst runt en liten kurva innan kullen, den sjönk och bröt frambenet så man såg benet sticka ut, den skrek av smärta tills flera samemän hoppade på den för att få slut på lidandet. En man grävde fram bakre benet som också hade gått av medan de andra bröt de andra bakrebenet. Min kompis grät så jag vände mig om för att titta på henne så helt plötsligt började hästen klamra sig fast i mig med ett framben och ett bakben men sprattlade samtidigt med de andra benen. Fick panik och försökte komma bort men de gick inte så jag skrek att kompisen skulle hjälpa mig men oavsett hur mycket hon drog så kom jag som inte bort och helt plötsligt stod jag och kompisen och kollade på när de skulle såga av de sista hela benet och då började jag gråta och skrika att de åtminstone måste döda hästen först. Sen vaknade jag.

Har även drömt för någon natt sedan att ena min kanin dog efter att den varit sjuk så lät båda mina kaniner sova i en frysbox, stängde in dom och när jag skulle kolla till dom så var den sjuka kaninen död, virade in henne i folie och papper och skulle visa dom andra men ingen var där så la henne på buren där solen sken och när jag skulle kolla till henne igen så levde hon men då var hon ilsken och höll på att hugga mig.

Drömde också för inte så längesen att min bror blev ihjälslagen av en liga efter att han inte betalat sin bil i rätt tid.

Nu ni som orkat läsa allt, vad kan drömmarna betyda? tycker jag drömmer om döden väldigt ofta och de är nästan alltid nån av mina kaniner som dör eller blir skadade eller min bror. 

(visste inte vilken grupp)

lollolovee
0

För mig känns det som om du har det väldigt stressigt i ditt liv? Eller att du kanske håller för många bollar i luften så att säga?

[Mi-rand-a]
0

ibland kan jag känna mig stressad men har egentligen inget att vara stressad över så de kommer och går lite då och då, men har också misstänkt att de varit något sådant.