Dröm småläskig.
Här är en dröm om min kompis.
Det var först helt svart och helt tyst, sen hörde jag en avlägsen smäll, som om någon fått en örfil påå långt håll eller så.
Sen dök plötsligt en grumlig bild på ett gråtande ansikte fram, det var kompisens..
Av någon anledning fick jag för mig att smällen jag hört var hon som fått en örfil av sin pappa(varför just honom vet jag inte) och sen gått in på sitt rum och gråtandes tagit ett foto av sig själv via webcameran.
Hennes ansikte såg skrämt och rödgråtet ut.
Det kändes otäckt. Hela scenariot spelades upp en gång till, jag vågade inte se den där bilden på kompisen igen. Som något slags försvar började jag gråta hysteriskt strax innan bilden på henne visades.
Sen vaknade jag och denna dröm var väldigt mysko och just därför känns den faktiskt ännu väldigt läskig att tänka på…
Det ska tilläggas att min vän absolut inte är utsatt för något hot eller våld av något slag. Så varför jag drömmer något sånt här kan jag inte förstå…
Kompisen i drömmen symboliserar en av dina kvinnliga sidor/egenskaper. Hon är skrämd och rödgråten - kan stå för att du är skrämd och ledsen. Pappan kan symbolisera din inre, manliga sida.
Känner du dig skrämd och ledsen? Har du höga krav på dig själv? Försöker du nå ut till andra människor i svåra situationer?
Det kan ligga lite i det du säger. Jag har enorma krav på mig själv men har också haft en jobbig tid och varit ledsen mycket.😕
Då får du ta väl hand om dig!