Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 3181 ggr
johaanaaaa
2013-09-18 15:30
0

orm dröm

jag drömde om en orm, jag försökte döda den på alla möjliga sätt tillslut ströp jag den men minns inte om den dog eller inte. Den bet mig aldrig iallafall. Har hört att det inte e bra att drömma om ormar så är lite orolig. Vad kan denna drömmen betyda?

ikna
2013-09-18 15:50
0
johaanaaaa
2013-09-18 15:59
0

jag är ju inte rädd för ormar så men i drömmen tyckte jag att det var obehagligt.

ikna
2013-09-18 20:42
0

Ja, men vad är en orm? Hur skulle du beskriva en orm för någon som inte har en aning?

johaanaaaa
2013-09-18 23:12
0

jag hade nog beskrivit det som ett djur som slingrar sig på marken, som varken har ben eller armar, utseende mässigt hade jag nog beskrivit det som ett tjockt rep fast med skinn ungefär, med huggtänder, och sen hade jag sagt att många människor är rädda för dessa djur och att några ormar är giftiga och att vissa har ormar som husdjur. jag själv är inte speciellt rädd för ormar, har hållt i en orm några gånger fast var lite nervös ändå, har hittat en lite mindre orm ute en gång när jag var yngre men blev inte rädd och kände inget obehag alls.

ikna
2013-09-19 07:52
0

Ormen symboliserar en av dina sidor/egenskaper. Du känner egentligen inget obehag av denna sidan, men du vill inte ha den (du stryper ormen).

Du försöker, i drömmen, döda den på flera sätt och det kan stå för att du inte vill kännas vid att den är en del av dig.

Kan detta stämma?

lollonr4
2013-09-19 11:08
0

Min orm som jag drömde i natt om var jätte stor och hotfull. Det var en kobra. Den bet aldrig mig men den typ högg efter mig. Sen drömde jag att en jätte stor minitaur som jagade mig hela tiden han ville verkligen döda mig. Men jag hade detonerat en snorlax (som i min dröm är explosiv som en bomb och är en pokemon) i en stor lokal innan för att jag skulle spränga han. Jag glömde mig minitauren kom och jag sprängde allt i luften. Sen blev jag som skickad från ena drömmen till den andra där möte jag på kobran och många små ormar i många starka färger som attackerade sen minns jag inte hur det slutar. Helt förvirrande

lollonr4
2013-09-19 11:10
0

Ursäkta stavningen min telefon ville inte vara samarbetsvillig idag.

johaanaaaa
2013-09-19 14:39
0

Det kan mycket väl stämma när jag tänker efter, hade en period då jag träffade en kille och hade väldigt mycket tankar som snurrade runt i huvudet vilket fick mig att känna lite småpanik och började analysera ganska mycket och nu har jag träffat honom igen och dessa panik känslor har börjat smyga sig på igen, inte jätte starka men dem finns där och jag minns hur dessa känslor fick mig att må dåligt så det kan ju mycket väl vara så att ormen symboliserar dessa känslor och att jag försöker få slut på dem genom att strypa ormen då.

korpsyster
2013-09-20 19:39
1

Ormen kan också symbolisera livskraften och transformation.

vildrot
2013-09-27 11:08
1

Både mina drömormar och andras har ofta handlat just om kraft,styrka till
livet . Det är märkligt att då vara rädd för den, ja kanske för att frågor om hur ska jag använda detta och blir jag mottagen av andra i så fall!

johaanaaaa
2013-10-01 05:55
0

tack så mycket alla för hjälpen :)

[sirvan]
2013-10-06 12:23
0

Jag kan tyda drömmen till dig,

men behöver lite mer detaljer,

hade ormen gifttänder, och vet du vilken orm,

eller hur stor ormen va,

johaanaaaa
2013-10-06 23:04
0

I drömmen visste jag att ormen var en kobra men den såg ut som en vanlig orm. Jag minns inte om den hade giftiga huggtänder men jag tror de.

[sirvan]
2013-10-06 23:38
0

om du visste att de var en kobra så var det en kobra,

i drömmen man vet bara, behöver inte se,

ormar är faktiskt inte bra i drömmen, men det 

var bra att den inte bet dig,

så tyder ja drömmen, 

I framtiden kommer någon fiende till dig,

vilja dig något illa behöver inte vara en stor

händelse, eller förstöra för dig,

men de kommer inte lyckas,