Mardömmar om att vänta ut folk?
Jag har haft flera mardrömmar som liknar varandra i ett tag nu, och alla har handlat om att vänta ut folk. Jag drömmer oftast mardrömmen natten innan jag ska göra något som jag är väldigt nervös och spänd inför. Ett exempel är när jag skulle träffa en barndomsvän (jag är väldigt blyg och vi har inte träffats på år) och då drömde jag att hon kom hem till mig. I drömmen la jag knappt märke till henne, jag satt upptagen med annat och hon satt uttråkad bredvid. Tiden gick jätte fort och när jag såg upp så hade hon gått hem utan att jag hade märkt. Jag vaknade med en fruktansvärd ångest och skämdes jätte mycket.
En annan liknande dröm var en jag drömde i lördags, på söndagen så hade jag planerat att gå och shoppa kläder (vilket jag tycker är väldigt jobbigt), och då drömde jag att jag var i en klädaffär. En kompis var också där men vi pratade inte med varandra. Jag kunde inte bestämma mig vad jag skulle köpa (vanligt problem när jag handlar haha), och tillslut var det kväll. Jag såg upp och såg att kompisen hade stått och väntat på mig hela den här tiden. Blir väldigt stressad men kan fortfarande inte bestämma vad jag ska köpa, springer runt i panik och letar tills jag vaknar med jätte ångest, och jag skäms igen.
Så jag undrar om någon hade kunnat vara jätte snäll och hjälpa mig med vad det här betyder, och gärna hur jag slutar drömma dom. Dom sänker mitt självförtroende så himla mycket
jag skulle träffa en barndomsvän en av dina sidor/egenskaper (jag är väldigt blyg och vi har inte träffats på år) och då drömde jag att hon kom hem till mig. I drömmen la jag knappt märke till henne, jag satt upptagen med annat du lägger inte märke till denna sida och fokuserar på annat och hon satt uttråkad bredvid. Tiden gick jätte fort och när jag såg upp så hade hon gått hem utan att jag hade märkt denna sidan får ingen uppmärksamhet och utplånas därför. Jag vaknade med en fruktansvärd ångest och skämdes jätte mycket.
då drömde jag att jag var i en klädaffär att väla sina roller. En kompis var också där men vi pratade inte med varandra. Jag kunde inte bestämma mig vad jag skulle köpa du har svårt att hitta dig själv (vanligt problem när jag handlar haha), och tillslut var det kväll. Jag såg upp och såg att kompisen hade stått och väntat på mig hela den här tiden. Blir väldigt stressad men kan fortfarande inte bestämma vad jag ska köpa, springer runt i panik och letar tills jag vaknar med jätte ångest, och jag skäms igen. Känslan när man vaknar är viktig
Som jag ser det, verkar drömmen visa att du har svårt att hitta dig själv. Du har en sida/sidor som du inte vill ha eller inte bryr dig om. Du har kanske sidor som du skäms över och också känner ångest över.
Kan detta stämma?
Det stämmer helt! Tack!! Jag har verkligen svårt att hitta mig själv. En sida som jag inte vill ha är min blyghet, jag harar att vara blyg och skäms väll också antar jag. Finns det något sätt att sluta drömma dessa drömmar? :)
Om du har förstått drömmens budskap, så kommer nog inte drömmen tillbaka.
Det kan ju också vara bra att jobba på att lära känna dig själv! En hjälp på vägen kan vara att skaffa en drömbok och lägga den tillsammans med en penna intill sängen. Så fort du vaknar till efter en dröm, skriver du ner drömmen där. Men se upp så du inte tänder upp en stark lampa så du vaknar för mycket, för då försvinner drömmen kanske. Tänd en mycket svag lampa, så du nätt och jämt kan se vad du skriver.
Ska nog köpa en liten anteckningsbok imorgon. Jätte tack för hjälpen och tipset!
Var så god! 🙂