Återkommande drömmar
Kanske kan någon här inne hjälpa mig lite. Jag har den senaste månaden haft två olika teman som har återkommit vid ett flertal tillfällen.
Det ena är att jag drömmer om en vän från gymnasietiden, vi snackar drygt 25 år sedan. Jag drömmer om henne i bil sammanhang. Vi letar efter min eller hennes bil, eller vi åker bil, eller vi står bland bilar. Det händer aldrig något speciellt mellan oss utan vi är mest på samma ställe. Ja och så bilarna då.
Sedan har jag drömt ett gäng gånger om min fd svärmor och då alltid i mat sammanhang. Vi ska ha fest, eller gå ut och äta eller annat liknande, Det är alltid MYCKET mat och många andra människor. Även dessa drömmar handlar mer om maten än om henne. Precis som det första upplägget handlar mer om bilarna än om min vän.
Eftersom de återkommer så tänker jag att det är något jag ska förstå som jag ännu inte har förstått.
Bilen brukar symbolisera drömmarens sätt att ta sig fram i livet. Vem är det som styr?
Mat kan symbolisera mental näring. Din f.d. svärmor står för en av dina kvinnliga sidor.
Precis som du själv tror, så brukar återkommande drömmar upphöra när man har förstått innebörden.
Bilen har mest stått stilla, just de här bil-väninne drömmarna skiljer sig från andra drömmar jag har då jag tar mig fram. Är därför som jag inte får ordning på den.
Och min ex svärmor och jag är så olika som det bara går. Gillade henne för det mesta, men kanske inte allt med henne. 🤐Har klurat på just det där och vad det kan vara men banne mig jag går bet! 😡För jag har ju varit inne på vad just de två står för. eller betyder/betydde för mig.
Får väl be om lite tydlig vägledning via mer drömmar och se om det klarnar… 🤔
Tusen tack iaf! ❤️
En bil som står stilla, kan symbolisera ett liv som står stilla…
Jag är ganska säker på att du och din ex svärmor har någon sida gemensam, annars hade hon inte funnits med i dina drömmar…
Visst borde det vara så, men jag ska bara komma på vad! 🤔
Vid sånna här tillfällen kan det vara framkomligt att fråga vad tycker jag sämst om hos min svärmor---kanske finns svaret där. Drömmen visar ju oftast våra vita fläckar.
Att hon inte ser sin del i sina barns mående… Men det kan jag lova att jag gör! 😉Men jag får ransaka mig själv bättre för jag fattar ju att det är något med just henne som jag ska förstå, och att det handlar om mig inte om henne.🤔
Eftersom det handlar om mat i drömmen om din svärmor, så kan det stå för att det har med mental näring att göra. Och det kan vara antingen positivt eller negativt.
Tack för all hjälp, jag klurar vidare på detta. Hade iaf helt andra drömmar i natt. 😃
Det brukar ofta vara skuldbelagt att leta de negativa sidorna hos nära och kära för att förstå vad de gör i våra drömmar. Viktigt att lägga båda aspekterna .positivt -negativt på våra "skuggor"
Eftersom det är min ex svärmor har jag inga större problem med det, man jag förstår vad du menar.
O.key!!