Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1211 ggr
Frida B
0

Vad betyder mardrömmen?

Jag har en vän som haft samma mardröm (hon har inget konto här på ifokus) i runt ett år nu. Den har ändrats lite, och folk har försvunnit ur drömmarna i takt med att dom försvunnnit i verkliga livet. Alltså är några inte med i drömmarna alls längre.

Både hon och jag har undrat väldigt länge vad denna drömmen betyder, och jag tänkte genast på detta forumet.

Det börjar med att hon sitter i vårat klassrum på skolan (samma klassrum hela tiden) och alla i klassen är där. Sedan försvinner dom en och en. De som hon är mest med, försvinner sist. Jag är alltid kvar sist, och brukar säga någonting. Hon beskriver det som att jag skriker någonting, men att det inte kommer något ljud. En period hördes det som en viskning, och att jag tydligen sa någonting i stil med "Vad var det jag sa". Men jag har slutat prata den senaste veckan, men försvinner fortfarande alltid sist.

Sen är det helt tomt, och blir mörkare och mörkare. Hon beskriver det som att en dimma kommer närmre och närmre. Sen blir det helt mörkt, hon kan inte ens se hennes händer. Då kommer två gula prickar, och dom växer tills dom blir riktigt stora kattögon med smal pupill.

För ett tag sedan såg hon fjäll runt ögonen, men nu har det ersatts av ett slags grönt sken. Nästan som en oval form runt ögonen.

Och sedan vaknar hon. Men det var en gång ögonen kom så nära att det var som om någon stod precis framför, och hon kände att det blev varmt. Nästan som om någonting andades på henne.

Vad kan detta betyda? Anledningen till att jag vet det så detaljerat är att jag snackar med henne just nu, och att hon förklarat.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ikna
0

Det börjar med att hon sitter i vårat klassrum på skolan symboliserar något hon ska lära sig (samma klassrum hela tiden) och alla i klassen är där. personer i drömmarna står för hennes olika sidor  Sedan försvinner dom en och en. De som hon är mest med, försvinner sist. Jag är alltid kvar sist, och brukar säga någonting. Hon beskriver det som att jag skriker någonting, men att det inte kommer något ljud. hon når inte fram med  det hon har att säga  En period hördes det som en viskning, och att jag tydligen sa någonting i stil med "Vad var det jag sa". Men jag har slutat prata den senaste veckan, men försvinner fortfarande alltid sist.

Sen är det helt tomt, och blir mörkare och mörkare. Hon beskriver det som att en dimma kommer närmre och närmre. Sen blir det helt mörkt, hon kan inte ens se hennes händer. mörkret symboliserar något hon inte kan se Då kommer två gula prickar gul färg kan stå för känslor, och dom växer tills dom blir riktigt stora kattögon katter ser bra i mörker med smal pupill.  ögon kan symbolisera själen

För ett tag sedan såg hon fjäll runt ögonen, men nu har det ersatts av ett slags grönt  grön färg kan symbolisera kärlek sken. Nästan som en oval form runt ögonen.

Och sedan vaknar hon. Men det var en gång ögonen kom så nära att det var som om någon stod precis framför, och hon kände att det blev varmt. Nästan som om någonting andades på henne.

Kan det vara så att hon har svårt att uttrycka sina känslor? Det kan vara känslor hon inte riktigt kan förstå. Vad är en katt för henne?