Givande mardröm
Har egentligen ingen fråga utan vill bara dela med mig o få skriva av mig. Men man får gärna kommentera :)
Jag har kunnat styra mina drömmar eller iaf kunnat vara medveten i dom sen jag var liten. Det har varierat lite beroende på hur jag mått fysiskt.
Har börjat på en stor förändring i livet och det märks i drömmandet. Dom sista veckorna har det varit många mardrömmar. Jag vet ungefär varför och jag förstår att det är saker jag behöver gå igenom för att komma dit jag skall.
Inatt drömde jag att jag var i en främmande lägenhet i ett badrum och skulle stänga badrumsskåpet. I sann skräckfilmsanda kom ja på att jag inte kunde titta in i spegel för jag insåg att jag skulle få se nåt fruktansvärt i spegeln o skräcken steg i hela kroppen. Otäckt övernaturligt som i de flesta andra mardrömmar jag haft. Jag ber min gudomlige ande om beskydd. Försöker undvika att känna panik.
Till slut vänder jag istället bort dörren till skåpet o flydde ut ur lägenheten. Paniken kom iaf. Att komma ut ur dörren tog tid och när jag sen skulle låsa den om mig fumlade jag med nyckeln och att hitta rätt nyckel. Är medveten hela tiden att jag drömmer men först här när skräcken är som värst och jag i panik måste låsa in det onda innan det tar mig börjar jag kunna styra drömmen.
Jag funderar på vad det är för ondska i lägenheten som jagar mig? Jag vet ju att det bara är jag som hittar på det. Det är ju bara att möta det.
Istället vänder jag det till att jag jagar någon. Jag har plötsligt en vän som hjälper mig o till slut jagar vi en man. Jag springer fort som bara den (vilket brukar va väldigt svårt i en dröm o ja tänker att det är fantastiskt att jag äntligen kan springa fort fast ja drömmer) o kommer ikapp honom. Vi får ner honom på marken, det är en jättestor kille som ser riktigt äcklig ut. Vi är för hårdhänta o hans huvud dunsar hårt mot asfalten o han svimmar av. Jag blir orolig att han dör och en fruktansvärt obehaglig känsla infinner sig igen. Jag kommer ju blir straffad brutalt om jag dödar någon. Jag vet inte vad ja ska göra med drömmen och inser att jag själv bara styr in det på att bli otäckt hela tiden så väljer o vakna.
Det första jag som dyker upp när jag vaknar är, Jag skapar ju min egen rädsla för nåt som inte finns.
Kl är 02,30 och jag är genomsvettig. Ungefär den tiden jag brukar ta mig ur mardrömmarna. Jag är inte rädd för nåt övernaturligt men det tar ändå en stund innan jag vill somna om. Skönt med 2 goa hundar då.
Nu är det dags o sova igen o får väl se vad denna natten har att erbjuda;)
Sov gott