Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1349 ggr
Nimtyel
0

Ät så du blir ren!?

Hade för några nätter sedan en vedervärdig dröm.
Har funderat på den till och från och känner att den vill säga något.
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

I min dröm så känner jag att min underläpp gör ont, går till en spegel för att titta vad som är fel. När jag drar i underläppen så ramlar det ut något som liknar små ägg eller riskorn. Jag blir självklart rädd och frågar en av mina äldre systrar om råd. "Varför blir det så här?", frågar jag. Min syster svarar lugnt: "Du har inte renat dig ordentligt. Du måste äta mask och maggot/larver om du ska bli bra. Det är ingen fara, ett par veckor så är du bra igen. Det är normalt att det kryper lite i munnen. Och om du vill ha bort knaster och den bittra smaken så kan du dricka ett glas saft."..

Drömmen fortsätter med att jag hittar fram mask, stoppar i mig dem och så kom det nya scener.

Vad i hela friden får jag fram av allt det här??

ikna
1

Munnen symboliserar ofta vårt sätt att inta näring och vårt sätt att uttrycka oss. Kanske har du svårt att stå upp för den du är? Tvingar du dig att "svälja" allt som andra säger?

Nimtyel
0

Tack snälla för ditt svar. Jag har inga problem med att säga ifrån till andra om jag tycker är något är fel. Och inte heller tvingar jag mig själv att göra det som vissa säger.

Men något åt det hållet ligger det. Nu vet jag vad jag bör ta tag med mig själv. Tack igen!😃