Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2054 ggr
Lamina
0

Konstig, nästan sjuk, dröm.

Jag hade nyss en sjukt konstig dröm. Dethär blir ett sjukt långt inlägg. Men ni behöver inte läsa, jag behövde mest bara skriva av mig lite.

Det börjar med att jag och syrran är ute och åker tåg. Jag tror att det finns en kille med i bilden också, men jag vet inte om han är med från början eller dyker upp efter "olyckan". Men vi åker iaf tåg i Stockholm. (Det är inget konstigt med det, jag och syrran är ofta påväg nånstans.) 

Så på en station när jag ska kliva på så stängs dörrarna och mitt knä fastnar. Men det gör inte ont. Tåget börjar åka och jag går med längs perrongen. Så stannar tåget igen och en kille som jobbar för SL kommer rusandes. Vi pratar med honom om att dethär är minsann är tredje gången det händer på tre dagar, men att det aldrig varit såhär nära att sluta riktigt illa. Han säger att om jag vart rädd så kan jag stämma dom. Jag hade egentligen inte varit rädd, men svor att jag skulle stämma skiten ur dom.

Sen cyklar jag och syrran. Det är sommar. Jag har fortfarande en vag aning om att det är en kille med i bilden, men är inte säker. Jag vet inte vart vi ska cykla. Men vi cyklar för att syrran inte vill att vi ska åka tåg längre. Vi ska över en väg och en järnväg. Det är vatten på vänster sida och det är av någon anledning viktigt. Syrran vill inte cykla över järnvägen. Hon tycker vi ska följa vägen. Jag cyklar över vägen och ställer mig och väntar på en liten trekant som är mellan vägen, järnvägen och vattnet. Syrran cyklar iväg, möjligen med en kille som sällskap. Jag väntar på att få cykla över järnvägen och småpratar lite med någon kille som också väntar. (Sjukt många killar känner jag, tyckte inte alls det handlade så mycket om killar…) Jag tror jag gjorde något väldigt vågat sen. Det hade med vattnet att göra, men jag minns inte vad det var.

Sen vet jag inte om drömmen förändras, att jag kommer till denhär gården, eller om dethär är en ny dröm. Men det är iaf en gård. Jag bygger på denhär gården, typ som om det vore ett dataspel. Jag placerar katten och hennes ungar längst ner till höger. Sen märker jag att beroende på vart jag placerar kattbädden så blir den olika stor. Jag placerar den så att den blir som en liten koja. Sen placerar jag hunden till vänster. Så placerar jag hundkojan så den blir ett helt tvåvåningshus på en egen liten ö med en smal gång dit.

Så helt plötsligt kan jag se bondfamiljen som bor där. Det är ett gammalt par med en son. Han är visst vuxen. Och så är det en liten flicka som dom adopterat. Hon bor i "hundkojan". Helt plötsligt är jag flickan. Jag tror jag vart ditförd av den snälla mannen vid järnvägsstationen där olyckan hände. Av någon konstig anledning hade jag helt plötsligt bara varit 10 år då.

Jag var lite av en sagofigur. En prinsessa, fast jag inte visste om det än. Jag kan trolla också. Men jag tror inte jag hade prövat på det än, utan jag bara visste det. Jag hade vuxit upp nu, var runt 16-17-18 nånting. Och jag tyckte det var dags att jag träffade en man. Jag ville inte vara oskuld hela livet. (Det är här drömmen blir riktigt sjuk, jag skäms nästan att berätta denhär delen.) Så helt plötsligt ska jag "leka" själv.

Så dyker min familj upp, mitt i alltihop. Mamma, mina 2 äldsta systrar (inte samma som jag åkte tåg med) och den näst äldsta syrrans pojkvän (som jag btw inte har träffat än.) Dom står nedanför fönstret och ropar. Dom har letat efter mig. Dom har varit hemma hos mig och vart oroliga över högen med post. Jag försäkrar dom om att allt är bra. Systerns pojkvän räcker mig en tidning som han hittat bland min post. En väldigt vågad tidning.

När dom har gått så hoppar ena katten ut. Jag hör en konstig röst som säger att den andra katten också kan. Något konstigt ord, jag vet inte om det var en trollformel eller kattens namn. Men jag inser att jag kan förvandla den andra katten också. Han kan bli en människa en kort stund, bara jag vill det tillräckligt mycket. Jag ville ju ha en man, så… Men precis när jag ska till att starta den komplicerade, och något vidriga, trollformeln så vaknar jag.

Jag tror dethär är den konstigaste, mest komplicerade dröm jag haft. Och man kan ju undra vart allt dethär kommer ifrån, vad det betyder. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?