Besatt av spöken
Skriver min andra dröm i detta inlägg istället!
Inatt drömde jag att jag var hemma själv och passade min lillebror för min mamma jobbade. Jag kollade på tv och Ville(min lillebror) var uppe och lekte.
Jag fick en konstig känsla så jag gick upp för att kolla till honom. Jag kommer inte ihåg exakt allt i denna drömmen men jag blev jätterädd för Ville. Han hade något konstigt i blicken och bara glodde på mig där han stod i rummet. Jag blev livrädd och fick en känsla av att han nästan ville mörda mig. Jag sprang ner och hoppa upp i soffan(Vilket jag brukar göra när jag är hemma själv på kvällen för jag är väldigt lättskrämd och vågar oftast bara sitta i soffan tills mamma kommer hem) och kollade på tv igen.
Jag försökte att lugna ner mig och inte kolla mot trappan. Plötsligt hörde jag hur det prasslade i trappan. Jag vände blicken dit och där stod han med en plastpåse, han bara stod och glodde på mig. Jag blev asrädd och sprang till hallen, han gick efter fortfarande precis som att han var besatt och ville mörda mig. Jag backade ut på gräsmattan och sa åt honom att lämna mig ifred! Han bara stirrade på mig och fortsatte att gå långsamt mot mig.
När jag backat en längre bit stannade han precis som att han inte kunde gå längre. Jag sprang till en av grannarna för att låna telefon så jag kunde ringa min mamma för jag hade ingen egen mobil. Jag ringde och berättade. Hon kom hem och helt plötsligt låg vi alla i mammas dubbelsäng i hennes rum. Fast hennes rum var i Villes rum. Ville var fortfarande lite besatt som om han ville mig något men han gjorde inget för att mamma var där. Vi gick och la oss med lampan tänd och jag försökte sova men oroade mig för att Ville skulle vilja mörda mig. Sen vaknade jag.
Jag var ganska rädd när jag vaknade och för första gången vågade jag faktiskt inte ens kliva ur sängen och väntade hellre på att mamma skulle vakna!
Vad kan det betyda?
Tur att du har stöd när rädslor kommer!
Jo det är tur!
Hm…jag tror det här är något supernatural…eller så är du rädd för din bror undermedvetet, fast jag är ingen expert. Inte vet jag, läskigt är det iaf….han kanske är besatt och detta var en sanndröm?
Hmm, kan så vara. Vet dock inte varför jag skulle kunna vara rädd för honom. Men jag är väldigt rädd för helt onödiga saker. När jag är hemma själv med honom brukar jag be honom gå först om det är mörkt på åvanvåningen ehe.. Menar du att han kan vara besatt av spöken eller något annat?
Ja, han kan vara besatt av ett spöke…du verkar småskraj inför honom, även om det hela känns som något Steven King skulle kunnat skriva.
Jahaja, men hur vet man om en person är det då? Och av vilken anledning skulle han kunna vara det?
Är det för stort ansvar för dig att sitta där ensam med din bror?
Forts! Det låter som du behöver omsorg--är det så?
#7 nja, jag tycker om att passa Ville för då kan jag göra på mitt sätt. Det kanske låter som jag bossar över honom men jag brukar testa olika metoder för å se om han lyssnar på mig och ja, när vi är hemma själva då lyssnar han på mig och respekterar mig. På det sättet kan jag även veta hur jag ska hjälpa mamma att få Ville att lyssna på henne men det är inte så lätt när hon inte vill ha min hjälp.
#8 Jag hade gärna tagit emot lite omsorg av min mamma, jag tycker det är bra att hon vet att jag är självständig och jag klarar mig bra på egen hand men jag vill inte att hon ska sluta bry sig om mig för det.
Jag har märkt att det är fler och flera som kommer med liknande drömar som dina, jag vet att det är ökat antal av onda andar runt oss. Och fler och flera människor som är besatta på olika sätt. Kanske din bror inte är besatt enu men att det är en varning till dig? Jag skulle ta deta på stort alvar och kolla din brar om han beter sig anorlunda eller om han pratar med någon som inte finns. Jag vill inte skrema dig och jag hoppas för din skull att det bara är en vanlig dröm.
# öö, inte riktigt tänkt på det så men aa jag får väl kolla
Självständighet är bra---men omsorg från mig själv och andrs en livsnödvändighet!