Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1940 ggr
Ostabil
0

Mord och inga visor

Ända sen jag var liten, så långt tillbaka jag kan minnas har jag blivit misshandlad både fysiskt och psykiskt, hotad, mobbad och "torterad" av mina föräldrar. Min "mamma" slutade när jag var kanske 12-13, minns inte exakt, och min "pappa" fortsatte ända tills jag var 21-22, jag är 24 nu. "Pappa" misshandlade även min syster och min "mamma". Jag har drömmar där han misshandlar nån av oss och jag brukar ofta gå till attack och exempelvis drämma en stol i huvudet på honom, då brukar han jaga mig ner för gatan där vi bodde förut. Andra gånger drömmer jag att vi har beslutat oss för att ha ihjäl honom, då brukar vi slå och sparka honom tills han är nära döden. I just den drömmen var han så ledsen och ynklig och av någon anledning började jag själv gråta och försökte ta hand om honom så att han skulle ha det bra tills han dog. En annan dröm jag hade så satt han vid köksbordet och jag började hugga honom i ryggen med en stor kökskniv. Inget hände och plötsligt kommer han ut från vardagsrummet och då inser jag att det vid bordet bara var en docka/robot som såg ut som han. Min senaste dröm handlade om min födelsedag. Vi skulle planera något men vi kom inte överens och av någon anledning tar han och skjuter mig i ryggen med ett hagelgevär. Jag hamnar på mage på golvet och känner haglet i ryggen och bakhuvudet och han bara står och tittar på mig. Jag blir liggandes så hela natten och vågar knappt andas. När det sen blir morgon kommer min syster dit för hon ska också vara med och planera. Innan hon kommer in i huset har jag försiktigt tagit mig upp från golvet, jag kan fortfarande känna haglet och vill inte att det ska bli värre, och han säger att jag inte får säga något till in syster. Hon kommer in och vi två går iväg och jag planerar ju självklart att säga till henne vad som hänt men längre än så hinner jag inte för jag måste på toa och helt plötsligt har toan förvandlats till en bergochdalbana och drömmen går över till något helt annat. Ja vill inte drömma såna här drömmar längre. Nån som vet vad jag ska göra för att bli av med dom? Jag brukar ofta vara rädd instämmande men jag känner mig också stark när jag går till attack, något som jag inte vågat göra i verkliga livet. Finns det någon annan tolkning på drömmarna än att jag bara är jävligt förbannad och hämndlysten på(?) honom? Förlåt för det långa inlägget, hoppas nån orkar läsa och kan hjälpa mig bli kvitt skiten.

vresrosen92
1

Usch, det låter inte särskilt kul :(
Jag tänker/tolkar det som att dina drömmar är ett sätt för dig att bearbeta allt du varit med om. I hämnddrömmarna hanterar ditt undermedvetna hur det skulle vara att säga ifrån och stå upp för dig själv - även om du i drömmarna gör det väldigt ordentligt (för att visa dig sina budskap väldigt tydligt). Jag tror att du innerst inne är mycket starkare än du själv tror! Jag tror också att det kan vara en riktigt bra idé att gå och prata med någon bra, utbildad psykolog elr liknande, så att du ordentligt får bearbeta allt med bra hjälp (någon ´som känns bra såklart), och att drömmarna därefter kommer att avta. Lycka till <3 :)

Don´t worry, Be happy!

Ostabil
0

Tack! Nej, det är inte så roligt. Vaknar alltid upp och mår väldigt dåligt efter drömmarna. Jag har gått till en psykolog några gånger men känner inget riktigt förtroende för honom, har bokat en ny tid hos en annan som jag hoppas kommer kunna hjälpa mig att må bra igen. Men det är svårt, jag har varit med om så mycket och jag vet inte hur jag ska kunna berätta/prata om allt. Det är nästan lättare här i ett forum, jag är mer anonym.

vresrosen92
1

Hoppas att den andra/nya är bättre. Det viktigaste är väl att hitta ett sätt som funkar för dig, och om det innebär forum så snacka av dig via forum :) Kan förstå att det känns enklare att vara anonym; mycket av sånt jag diskuterar via forum är saker som mina "fysiska" vänner och bekanta inte vet om. Om du vill skriva av dig, kan du alltid maila elr liknande till mig här. Jag garanterar inga vettiga råd elr något, däremot en välvilja och försök till hjälpsamhet :)

Don´t worry, Be happy!