Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 935 ggr
Piixy
2013-12-16 10:08
0

Hemsk mardröm

Hej

När jag drömmer mardrömmar så handlar de oftast om naturkatastrofer, eller att jag dör på ett otrevligt sätt, tex att en atombomb hamnar i närheten av mitt hus, mm.

I natt drömde jag att jag stod i duschen, och världens öde stod mellan två lag som spelade fotboll. Om lag 1 van så överlevde världen, om lag2 van så skulle hela världen utplånas. 

Jag hörde hur lag2 van i huvudet, det lät nästan som om någon stof bakom kaklet i duschen, jag hörde liksom aplåderna och skriken men såg inget annat en de vita kaklen. 

Plötsligt började kaklen en efter en att lossna liksom flyga bakåt, in i mörkret bakom. Jag bar i totalmörker såg med ögonen men såg inte mig själv. 

Jag hörde massor med röster som jag inte förstod nått av, sedan såg jag en spiral av lava. Jag åkte ofriviligt närmare och närmare sedan tvingade jag mig själv att vakna. Liv rädd.

Vad betyder de här naturkatastrof/dödsdoms drömmarna om?

MVH piixy

I-I-I
2013-12-16 12:20
1

De betyder ju självklart ingenting annat än att du är rädd för naturkatastrofer. Med tanke på att det ofta rapporteras om det i medier och görs till stora nyheter så är det inte konstigt att du är orolig för det.

Men oron är väldigt irrationell med tanke på i vilken världsdel vi bor i.

Om det är något som stör dig i vardagen så kanske du behöver söka psykologisk vägledning för det.