kan någon tyda drömmen
jag drömde igår en konstig dröm först var jag i skolan och då kom dom två snällaste lärarna och sa förlåt men du ska få gift och det var några av mina vänner som var där inne jag trodde dom skulle bry sig fast det gjorde dom inte jag började gråta fast dom fortsatte med sitt skoljobb sen så frågade jag om varför jag skulle dö och mina kompisar skojade och sa att det var för jag hade dödat någon sen gick jag ur rummet och gick till mina gamla kompisar (vi är inte så bra vänner längre) och sa jag skulle dö dom lyssnade inte på vad jag sa och jag såg att jag kunde hur enkelt som helst springa där ifrån men jag bestämde mig för att gå tillbaks till mina lärare och be om att jag inte behövde dö sen sa dom att det hade redan blivit bestämt att jag skulle dö och sen brydde jag mig inte längre och min ena lärare började gråta jag kramade honom och sen vaknade jag och jag förstår inte alls varför jag drömde om det
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Det är naturligt för människor att på ett eller annat sätt vara rädda för döden. Ibland kommer denna nedärvda rädsla att återspegla sig i drömmar, i det vi kallar mardrömmar, där vi drömmer om döden.
Det betyder ingenting annat än att du är precis som vilken annan människa som helst; att du har en inneboende önskan om att leva och överleva.
Drömmar där någon dör, brukar symbolisera en sida/egenskap som man inte behöver längre.
Att du inte bara går därifrån, när du ser att du kan, kan stå för att du försöker vara till lags.