Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1403 ggr
TheAlmab
0

En konstig dröm..

Hej! jag skulle kunna sitta i en hel vecka och försöka förklara denna dröm men ska försöka förklara så kortfattat som möjligt. Jag var fången ombord på ett stort plan (dock såg det ut mer som ett flygande skepp som man ser i filmer, det är svårt att förklara) jag var nån slags fånge på skeppet tillsammans med andra fångar, skeppet styrdes av en galen diktator som sa att han var presidenten av U.S.A (jag drömde alltså att jag bodde i U.S.A) jag vet inte varför jag hamnade i skeppbåten men jag kommer ihåg att jag var väldigt rädd och fick panikångest hela tiden. Jag försökte fly men det kom soldater och släpade iväg mig till ett litet hörn av skeppet, de bakband mig inte eller nått sånt utan jag fick bara sitta i hörnet och gråta. Men en natt så lyckades jag smyga mig ut till en balkong som var fastmonterad vid skeppet, jag kommer ihåg att jag satt där jättelänge och hade panik. Jag ville hoppa men ändå inte, jag hade panik för att jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle hoppa va skeppet eller inte. Tillslut så kastade jag mig ut. Jag lyckades landa i en liten sjö som låg i utkanten av en stad, det gjorde inte ont utan istället så kände jag mig stark och på något sätt väldigt aggressiv. Bredvid den lilla sjön fanns en stor sten och där satt min kompis som jag precis bråkat med (det var så att jag tyckte att hon styrde väldigt mycket över mig och en annan kompis när vi var tillsammans alla tre) och hon dinglade med benen och log mot mig. Just då ville jag hoppa på henne och slå till henne. Men hon bara log och sa kom. Så jag följde med henne till mitt hus som hon bodde i vilket gjorde mig väldigt upprörd men jag visade det inte på något sätt. Sedan så visade det sig att den amerikanska diktatorn hade börjat bomba sitt eget land så vi var tvungna att hitta ett säkert ställe vilket gjorde mig ännu mer stressad, tyvärr så kunde vi inte gömma oss någon stans i mitt hus så vi satt båda och grät medans vi försökte klura ut vad vi skulle göra. Mina grannar började sedan skryta om deras skyddsrum som de bodde i och de hade middag med mina släktingar ute i trädgården och jag kommer bara ihåg hur jag försökte hälsa på min farbror men grannarna stoppade mig. Sedan så kommer jag inte ihåg så mycket mer än att jag och min kompis var väldigt rädda. Skulle någon kunna hjälpa mig att tyda denna dröm? finns det nått jag kan göra?

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"