Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 4318 ggr
[Blue_Lugia]
2013-12-19 09:55
0

Sjukhus dröm

I natt drömde jag att jag låg på sjukhus och skulle opereras för Näthinneavlossning( vilket jag nyligen gjort nyligen i verkligheten. Salen var dock mitt gamla rum som jag hade innan jag flyttade hemifrån. Jag hörde en röst jag kände igen och den kom från en ganska ung kille som var narkossköterska tror jag, vilken även var med under min riktiga operation. Han frågade om jag ville bli sövd med gas eller få det injiserat och det kändes lite konstigt att jag skulle välja… I nästa stund låg jag i sängen och tittade på massa videos som jag smygfilmat personalen under operationer osv. Någon stod bredvid sängen och det var en narkosläkare eller kanske kirurg som tydligen stått och sett mina klipp en lång stund. Jag fick panik och skämdes! "Förlåt! Förlåt!" Bad jag och han var på väg ut med raska steg för att berätta för sina kollegor Jag raderade genast allt och bad nästan om nåd att han skulle hålla tyst om dom dumheter jag gjort. Doktorn/kirurgen stannade precis framför dörren och tittade på mig med bister min. Sen satte han sig på en pall framför sängen. " Jag brukar inte städa bort skräp efter andra" sa han. "Men det där är fullständigt vidrigt!!" Han sa att han var väldigt besviken på mig. "Snälla. snälla det måste finnas något sätt jag kan återgälda det här på!" Jag nästan grät av skam och ånger. "Ja, du kan åka hem!!" Nu lät han riktigt förbannad. "Jag vill ALDRIG se dig igen!!!" "Ok….." svarade jag och i samma stund ringde min väckarklocka.

vildrot
2013-12-31 12:13
0

Allt i drömmarna är symboler för drömmaren själv!

[Blue_Lugia]
2014-01-05 01:33
0

#1 Jo precis men är man inte så insatt i sånt så är det väldigt svårt att reflektera själv över drömmens innebörd. Jag brukar alltid "gissa" vad det kan betyda eller varför den ena eller andra personen är med men jag anar att det kan betyda helt skilda saker som inte alls har med personerna ifråga utan mer om mig själv som du skriver.