Drömma sanndrömmar
Hej!
Jag undrar om någon av er har drömt sanndrömmar?
Jag har drömt några enstaka drömmar som blivit sanning.
För ett tag sedan drömde jag att min dåvarande svärmor berättade för mig att jag och mitt ex inte skulle vara tillsammans mer. Kort därefter lämnade han mig.
Jag har oftast bra kontroll över mina drömmar, kan välja att vara kvar i en dröm eller vakna upp ur den om jag känner obehag. Jag vet även när mina drömmar endast är drömmar. Det händer ofta när jag träffar en annan ex och vän som gick bort 2008. När vi ses i drömmarna så vet jag att det endast är en dröm och att vi är där för att träffas.
Du hade väl tankar omkring separationen och vårt inre vet ofta det vi ännu ej tagit till oss. Mötet med ett ex i drömmen är det som ofta kommer i drömmar möten med dem som betytt något för oss.
Häromdagen hade jag en märklig dröm med exet som det tog slut med.
I drömmen vet jag att jag drömmer och att jag är där för att träffa någon. Jag sitter i en stol och väntar. Plötligt dyker mitt ex upp och går fram till mig och håller om mig runt midjan, jag tar tag i hans ansikte och frågar honom när han kommer att komma tillbaka. Då säger han med ett leende och ansiktet fyllt av lyster och energi "inte nu". Sedan ger han mig en puss på munnen och går iväg.
Jag vaknade och undrade vad det kunde betyda…
Jag och han har starka band till varandra, även om jag aldrig älskat honom med passion så har det alltid varit något speciellt med honom.
Skumt…men det kanske blir bra mellan er snart? Han kanske kommer tillbaka, men inte än? Inte vet jag… jag har också drömt sanndrömmar. Sett människor i drömmar, även om jag aldrig mött dem irl före drömmen. Sedan sett dem irl, efter drömmen! Såg en rödhårig kille i en dröm, söt, sedan såg jag honom irl. Innan drömmen hade jag ingen aning om hans existens. Detta skrämmer mig. Min kompis sa att hon också brukar gå förbi folk, och tycka att hon sett dem i drömmar. Hon trodde inte på mig. Tror ni på mig?
Har en intuition om att det kommer att ta tid. Hur långt tid vet jag inte men det är bara en magkänsla jag har.
Va häftigt att man drömmer om människor som man sedan kommer at möta. Det har jag aldrig drömt om, det jag däremot har drömt är enstaka betydelse fulla händelser som sker sedan under nästa dag. Det kan vara något en person säger, eller en sak jag ser. I drömmen verkar det totalt orelevant och oförståeligt men sedan förstår jag det under dagen då saken sker.
LeS Jag såg ditt inlägg om de 2 stigarna. Min upplevelse är att du står inför en valmöjlighet i din utveckling. En härlig sådan, och vad underbar bild med sol, värme etc! Vilken stig känner du mest för?
#5 Hej och tack för ditt svar!
Jag har testat att meditera och gå in i bilden så att säga, men det enda jag ser är att stigarna försvinner in i horisonten parallellt med varandra på båda hållen. Jag kan ta mig igenom buskarna till den andra stigen och tillbaka hur enkelt som helst eftersom buskarna är så pass glesa. Det är en underbar känsla att befinna sig där och vilken stig jag än stod på var känslan lika underbar, den ena var lite mer upphöjd än den andra men kändes inte mer underbar för det.
Just nu känner jag inte att jag har något vägval, men det kanske kommer sedan?
Jag testade att fråga min andliga vägledare och fick som svar att vänta.
Eller det var den känslan jag fick iaf. Om det var det min andliga guide ville förmedla.
Det är så spännande, detta har aldrig hänt mig förut-
Tycker hela situationen känns härlig. Just känslan i hela bilden, värmen i det du återger. Ja det verkar vettigt att bara låta bilden vara, njuta av den och avvakta. Kan kanske vara en förberedelse, där du börjar parallellt och att en kommande förändring är i antågande. Kanske buskarna blir ännu mer glesa eller helt försvinner. Fick precis en bild av att det är den andliga världen och att du har lätt att vara på bägge ställena, därav att stigen är på det hållet och lite upphöjd. Först när du berättade fick jag bilden av att stigen var framför som ett vägskäl, men efter jag såg din bild känns det mer rätt så, att det är en parallell väg istället. Men som sagt, bara min upplevelse, du får känna hur det känns för dig såklart. Spännande….