Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1971 ggr
Timha
0

lära sig klardrömma?

Hej! 

jag har lite funderingar kring klardrömmar. jag har hört att man har 4-5 drömmar per natt men av någon konstig anledning kommer inte jag ihåg någon av mina drömmar några tips på hur man kan lära sig att komma ihåg sin drömmar? 

skulle jätte gärna vilja lära mig klar drömma, jag är inte helt säker på hur man ska göra om man säger så. visst vet hur man ligger och sover så kan man börja drömma men det finns ju mer till det om man ska böra klardrömma. vissa säger att det är lätt och andra säger att det är svårt. har aldrig fått kontakt med någon som kan klar drömma så skulle var väldig tacksam om någon kunde komma med tips o råd!

Tant Grön
2

Det första du kan göra är att lägga ett anteckningsblock och en penna vid sängen. Så skall du helst sova tills du vaknar av dej själv. Kanske någon helg. Innan du somnar så intala dej att du skall minnas vad du drömt. Det första du skall göra när du vaknar är att skriva upp vad du drömt. Även om du bara kommer ihåg fragment. Gör den här övningen tills du kommer ihåg mer och mer av dina drömmar. Så berättar jag mera sen.

OBE1canUbe
0
Tant Grön
0

Varför betala så mycket för något man kan få gratis?

Felliiis
0

Haha jag fick hjälp med det där när jag började ta mina antidepp… Sedan dess kommer jag oftast ihåg alla mina drömmar av någon konstig orsak!

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

OBE1canUbe
0

#3: Visst kan man lära sig själv det mesta. Man kan bli en självlärd arkitekt eller fysiker, men de flesta väljer ändå en möjlighet till vägledning som en utbildning innebär.

Vargkvinnan
0

#1 Vet du hur man klardrömmer? Är det samma sak som att styra sina drömmar?

[Glitterregn]
0

Blir man verkligen utvilad när man klardrömmer? Hjärnan är ju vaken och medveten på ett annat sätt och jag har fått för mig att man inte blir lika utvilad. Skulle vara häftigt att lära sig.

OBE1canUbe
0

#6: Ja, att klardrömma är det samma som styra sina drömmar. Definition av en klardröm är att man är medveten om att man drömmer och det är bara då man kan styra handlingen. Bakom den enkla definitionen ligger dock otroliga möjligheter och upplevelser!

#7: Det påverkar inte nämnvärt hur pass utvilad man blir. En klardröm varar som mest upp till 30 min av den verkliga tiden. Oftast endast nån minut. En annan sak är att spontana klardrömmar händer oftast när man sover lätt och har man inte haft en djupsömnperiod en natt så kan man känna sig mindre utvilad morgonen därpå. Dock som sagt har det ingenting med själva klardrömmen att göra. Om man lär sig att avsiktligt gå in i en klardröm så kan man både vila ut under en vanlig sömn och ha härliga upplevelser i sina klardrömmar.

Vargkvinnan
0

Har ni tips på vart man kan läsa om hur man gör för att klardrömma?