Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1380 ggr
sophieblomq
0

Kan man sluta drömma?

Jag minns mina drömmar i stort sett varje natt. Det bästa jag vet med att sova är att drömma. Så egentligen borde det inte vara något problem. Men problem bär det med sig i alla fall!

Varje morgon när jag vaknar så kan jag vakna och sova vidare hur länge som helst, enbart för att få fortsätta drömma för att jag älskar det så mycket. Jag kan missa bussar för att få somna om och drömma i enbart tio minuter. Jag orkar inte mer!! Jag har försökt att ignorera det och bara stiga upp i alla fall men det går inte. Finns det något sätt att sluta drömma på, eller åtminstone så det inte blir att jag kommer försent varje dag? Ni som tycker att jag borde dricka alkohol eller röka cannabis kan ta och skriva det till någon annan som faktiskt kan tänka sig att göra det. Annars är jag tacksam för alla tips jag kan få!

[Glitterregn]
5

Kan det inte vara så att du är deprimerad eller stressad? När jag mår dåligt och har det lite jobbigt så gör jag vad som helst för att få drömma för det är så skönt att slippa möta verkligheten. Även om jag bara är allmänt utmattad och trött känner jag ett sug efter att få drömma.

sophieblomq
0

Deprimerad, nej. Stressad, ja. Mår bättre än någonsin faktiskt men så är det ju just när jag ska upp till skolan som jag bara vill ligga kvar och drömma. Så nu när du säger det så kan det vara det som ligger bakom. :) Tack för din kommentar!